י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו בתיעוד • נשיא המועצת לדרעי: "אל תפחד מאף אחד"

צפו בתיעוד • לאחר שחוק המרכולים אושר סופית, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נכנס הערב למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן לחיזוק וברכה על מאבקו למען השבת • "גדול אחד בצער ממאה שלא בצער. אל תפחד מאף אחד; הקב"ה איתך"

צפו בתיעוד • נשיא המועצת לדרעי: "אל תפחד מאף אחד"



יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נכנס הערב (מוצ"ש) למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן לקבל את ברכתו על המאבק שניהל למען השבת באישור חוק המרכולים שאושר בשבוע שעבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית. צפו בתיעוד הווידאו.



הגר"ש חיזק את השר על תקופת המאבק למען החוק, וכן מול המתקפות הרבות שעבר מצד מתנגדי החוק. "הרב דסלר מביא בשם אביו, על דברי חז"ל 'גדול אחד בצער יותר ממאה שלא בצער'. שיש טמפרטורה של צער. במדרגה הראשונה - מקבלים שכר פי מאה, השניה מאה פי מאה, השלישית מאה פי מאה פי מאה. אשריו מי שיודע את זה..", אמר חכם שלום לדרעי.

דרעי: "זה מה שמעודד אותנו, זכות השבת..".

"מישהו יודע מה זה שבת? אף אחד לא יודע", אמר הגר"ש, והביא דברים בשם הזוהר הק' על אמירת 'ויכולו' של הקידוש, שכל אדם האומר את הדברים ומעיד על מלכותו של הקב"ה שברא את העולם – הוא מכפר בזה על כל עוונותיו.

נשיא המועצת המשיך ואמר לשר דרעי: "הרב אריה, אל תפחד מאף אחד. הקב"ה הולך עם האדם, בדרך שאדם רוצה מוליכים אותו. עוזרים לו.

דרעי: "השבת מקור הברכה".

הגר"ש בדברי פליאה על אלו המתנגדים לשבת, "אני לא יודע מה זה שבת? מתנה טובה יש לי בבית גנזיי ושבת שמה".

השר דרעי אמר לחכם שלום, כי מדובר בתינוקות שנשבו שאינם יודעים ומכירים בערך השבת, ובאמת לא מבינים מדוע רוצים לסגור להם את החנות בשבת.

כמו כן הזכיר השר דרעי את המכשלה הגדולה הקיימת בפתיחת חנויות בשבת, כאשר ציבור גדול, חלקו אפילו מסורתי, שמתקשה לעמוד בניסיון פתיחת חנויות בשבת או עבודה בשבת, כי הפדיון גדול והתשלום עבור עבודה בשבת היא פי 2 או 3 מיום רגיל. "הם בוכים לנו, הם אומרים לנו, תצילו אותנו, אנחנו לא יכולים", אמר השר.
אריה דרעי חוק המרכולים שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד