י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מוזס: תכניות האוצר לפתרון משבר הדיור - מקרטעות ולא יעילות

מליאת הכנסת קיימה דיון על חקיקה בקריאה ראשונה. במהלך הדיון בחר ח"כ מוזס לשאת דברים בנושא הקרוב ביותר אל ליבו: נושא הדיור • "קורא לאוצר לתמוך בחוק מענק לרוכש דירה יד שניה כדי לסייע מיידית למחוסרי הדיור", אמר מוזס

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: יעקב לדרמן ודוד כהן, פלאש 90



מליאת הכנסת קיימה דיון על חקיקה בקריאה ראשונה. במהלך הדיון בחר ח"כ מוזס לשאת דברים בנושא הקרוב ביותר אל ליבו: נושא הדיור. הוא שב ותקף את האוצר על התכניות המקרטעות של מחיר למשתכן וקרא לשר האוצר להתעשת ולתמוך בחוק הפרטי שלו המציע מענק של 100,000 ₪ לכל מחוסר דיור שירכוש דירה מיד שניה, בגובה עד 800,000 ₪. "אני רוצה לדבר שוב על נושא הדיור. הצעתי הצעת חוק של מענק 100,000 שקל לרוכש דירת יד שנייה.

"התועלת העיקרית בחוק היא, שזוגות צעירים לא יצטרכו להמתין ארבע וחמש שנים למפתח של הדירה, אם התמזל מזלו וזכה בדירת מחיר למשתכן. הנתונים אומרים את האמת: למעלה מ-117,000 נרשמו במחיר למשתכן להגרלות האלה, ורק זכו 42,000! ולכמה יש להם בפועל חוזה ביד? כמה חתמו בפועל על חוזה? רק 5,700!! זאת אומרת תוכנית מחיר למשתכן מקרטעת! התוכנית הזאת שהיא חזות הכול של שר האוצר ומובילי הדיור – לא מוצלחת!".

"אשר על כן", אמר מוזס, "באתי והצעתי הצעה: היות שיש כל כך הרבה דירות יד שנייה, ויש לי נתון – כל אחד יכול לראות את זה – כ-14,000 יחידות דיור שעומדות למכירה במחירים של פחות מ-800,000 שקל. נשחרר את כל הדירות האלה לשוק! ברגע שתחמתי את זה שזה לא יעלה יותר מ-800,000 שקל אין מה לחשוש שהמחירים יעלו. מה עוד שיש כזה שפע של דירות. הרי כל התייקרות באה כתוצאה מהיצע וביקוש.

במקרה הזה יש כל כך הרבה דירות, אז ההיצע מספיק. הרוכש יוכל לקבל 100,000 שקל כדי לשפץ את הדירה ולקבל משכנתה ראויה ובכך גם יחסוך המתנה של שנים וגם ישחרר לשוק את כל אותן דירות. אני מבקש משר האוצר שיחשוב עוד פעם, לחשוב על הדבר הזה בכובד ראש, כי הדבר הזה בנפשנו. נושא הדיור – זה בנפשנו הדבר הזה".
מצוקת הדיור מנחם אליעזר מוזס מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד