י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ממשיך לעלות: השער היציג של הדולר נקבע על כ-3.5 שקלים

מאז השפל מול השקל לפני כשבועיים, הדולר זינק ב-3.25% • מנכ"לית פרוטקטיב ייעוץ פיננסי: "בנק ישראל צריך לנצל את שעת הכושר, להתערב עכשיו ולחזק עוד את הדולר"

דולר.צילום: pixabay
דולר.צילום: pixabay



הדולר ממשיך גם היום (ה') להתחזק מול השקל וסוגר זינוק של 3.25% בשבועיים. שערו היציג של הדולר נקבע היום על 3.499 שקלים - עלייה של 0.37%. רק לפני שבועיים קרס הדולר לשפל של 6.5 שנים ונסחר תמורת 3.38 שקל בלבד. השער היציג של היורו נקבע על 4.282 שקלים - ירידה של 0.44%.

לאחר קביעת השער היציג, הדולר נחלש בכ-0.3% מול השקל במסחר הרציף, ונסחר בין הבנקים ברמה של 3.486 שקלים.

מאז יום שישי מתחזק הדולר, אם כי במידה פחותה, גם מול מטבעות אחרים בעולם בעקבות פרסום דו"ח התעסוקה החזק בארה"ב. הדו"ח, שהצביע על גידול גבוה מהצפוי במספר המשרות ועל עלייה חדה בשכר, חיזק את ההערכה כי בארה"ב עשויה להתפתח אינפלציה - דבר שמעלה את הסבירות לעליית ריבית כבר בחודש הבא. בשוק מעריכים כי קיים סיכוי של 70% להעלאת הריבית במפגש הבא של הפדרל ריזרב ב-21-20 במארס. כיום עומדת הריבית בטווח של 1.25%-1.5%.

אתמול פירסם בנק ישראל את הנתון על יתרות מטבע החוץ המעודכנות לסוף ינואר. על-פי הפרסום, היתרות הסתכמו ב-117.6 מיליארד דולר - גידול של 4.6 מיליארד דולר בהשאווה לסוף דצמבר 2017. הבנק דיווח כי במהלך ינואר - במקביל לקריסת הדולר מול השקל - הוא ביצע רכישות מט"ח בהיקף של 1.8 מיליארד דולר בניסיון לבלום את נפילת המטבע ולתמוך ביצואנים.

ורד יצחקי, מנכ"לית פרוטקטיב ייעוץ פיננסי, טענה היום כי "בנק ישראל צריך לנצל את שעת הכושר הנוכחית על מנת לתת רוח גבית נוספת להתחזקות הדולר. יצואנים צריכים לנצל את ההזדמנות הנוכחית כדי לבצע הגנות על שערי המטבע, ועל מנת להימנע מהפסדים עתידיים. התאוששות של שוקי ההון תוביל לכך שהדולר יחזור לסורו וירשום חולשה מתמשכת מול סל המטבעות, וכמובן גם מול השקל הישראלי".

דולר שקל זינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד