י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ממשיכים את המורשת: בפלג הירושלמי יוצאים להפגנה על מעצר בחור הישיבה

בעקבות מעצרו של הבחור מאיר ברודיאנסקי שנכלא בכלא הצבאי לאחר שנעצר אמש בכביש 90 והועבר למשטרה הצבאית, הודיעו בפלג על מחאה שתיערך מחר בירושלים הפלג: ממשיכים את דרכו של הגר"ש אויערבך זצ"ל "להרעיש עולם ומלואו"

הפגנת הפלג הירושלמי. צילום ארכיון: פלאש 90
הפגנת הפלג הירושלמי. צילום ארכיון: פלאש 90



בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבת 'קול תורה' בירושלים, הודיעו בפלג הירושלמי על מחאה שתיערך מחר (חמישי) בירושלים.

כפי שדווח הבוקר (רביעי) ב'בחדרי חרדים', הלילה כשעה לאחר חצות, תלמיד ישיבה בשם מאיר בורדיאנסקי שנסע עם רכב בכביש מצפה יריחו, עוכב על ידי שוטרים מעלה אדומים כחלק מבדיקה שגרתית. מבדיקת מספר תעודת הזהות שלו התברר כי הוא דרוש לחקירה לצה"ל והוא נעצר. בהמשך, שוטרי המשטרה הצבאית העבירו אותו לבית מעצר צבאי בבסיס ענתות.

בורדיאנסקי, נכדו של משגיח ישיבת קול תורה הגה"צ רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, המשתייך לפלג הירושלמי, מוגדר כמשתמט פרקליטותי לאחר שלא התייצב לצה"ל מאז אפריל 2016, כמעט כשנתיים. כפי שדווח ב'בחדרי', מחר (חמישי) הוא יובא לבית הדין הצבאי ביפו, שם צפויים להגיש כנגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

בעקבות מעצרו, עסקני הפלג נכנסו למעונם של הרבנים שהורו להם "ממשיכים את דרכו של רבינו ראש הישיבה זצוק"ל שהורה 'להרעיש עולם ומלואו'". בעקבות הוראה זו, מחר בשעות הצהריים, תתקיים מחאה בירושלים, אולם טרם נמסרה הודעה על שעה ומיקום.

על פי הודעת הוועדה, בורדיאנסקי מסרב ללבוש מדי צה"ל וככל הנראה יועבר לאגף מבודד.

הפגנת הפלג הירושלמי ברחוב שרי ישראל בבירה, לפני מספר חודשים. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

בנוסף, חסיד ברסלב שהגיע בצהרים (רביעי) ללשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים, נעצר לאחר שהתברר כי הוא לא התייצב במשך 15 למרות צו גיוס שקיבל. שוטרי המשטרה הצבאית העבירו אותו למתקן כליאה צבאי במחנה ענתות. מחר (חמישי), יובא בפני קצין ביחידת מיטב בלשכת הגיוס תל השומר. בני משפחתו פנו לעסקן העדה החרדית הרב שמעון שישא וקיבלו הדרכה וסיוע משפטי.
הפלג הירושלמי מאיר ברודיאנסקי קול תורה הפגנה משתמט פרקליטותי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד