כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מפתיע: "בתל אביב משתמטים יותר מהחרדים"

במפגש עם אנשי עמותת "נצח יהודה", אמר אלוף פיקוד הצפון לשעבר אודי אדם, כי יש יותר מיועדים לשירות ביטחון שלא מתגייסים מסיבות שונות בהשוואה לאלו שאינם מתגייסים מסיבות דת

אודי אדם. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אודי אדם. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



מנכ"ל משרד הביטחון ואלוף פיקוד הצפון לשעבר, אלוף (במיל') אודי אדם, התארח השבוע במשרדי עמותת "נצח יהודה" המלווה חיילים חרדים. בהקלטה שהגיעה לידי החדשות Online הוא אמר: "גם הרבה נוער מתל אביב לא משרת - לדעתי יש יותר כאלה שלא משרתים", כך מדווח כתב הערוץ יאיר שרקי.

בהקלטה הוא נשמע אומר: "היום כל אחד יכול להתחמק, מי שלא רוצה לשרת לא משרת - מה שלא יהיה, הרבה נוער מתל אביב גם כן לא משרת. אחד זה מטעמים דתיים והשני זה מטעמים אחרים. לדעתי יש יותר כאלה שלא משרתים מטעמים אחרים".

עוד הוסיף: "היום רואים בצנחנים, בגבעתי, בחיל אוויר ובמקומות אחרים, אני חושב שזו הצלחה בלתי רגילה. עכשיו אנחנו כמערכת לדעתי צריכים לאפשר יותר. דיברתי עם הרמטכ"ל למשל, דיברנו אולי לפתוח גדוד שריון".

עם זאת מציין שרקי, על פי נתוני צה"ל, שיעור הגיוס בתל אביב עומד על 69.4% לעומת שיעור של 72% בממוצע, ואילו שיעור הגיוס במגזר החרדי עומד על כ-40% משנתון המתגייסים לצה"ל או לשירות לאומי.
משרד הבטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד