י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המחטף של 'הליכוד': האם החרדים ירימו ידיים

על רקע המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס ולקראת העלאתו הערב להצבעה בקריאה ראשונה, הח"כים החרדים החברים בוועדה הדנה כעת בחוק הלאום מתלבטים כיצד להצביע

מקלב ובן צור. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מקלב ובן צור. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



מחטף של הרגע האחרון: לאחר לחץ שהפעילה סיעת 'הליכוד', שעות בודדות לפני ההצבעה על התקציב, הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה מבקשת הבוקר (שלישי) לאשר את חוק הלאום לקריאה ראשונה, למרות ההתנגדות של המפלגות החרדיות, אשר לטענתן, סעיפים בחוק עלולים לפגוע קשות בנושאי דת ומדינה.

כעת, על רקע המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס ובעקבות הרצון להמנע מהליכה לבחירות, שוקלים הח"כים יואב בן צור מש"ס ואורי מקלב מיהדות התורה החברים בוועדה, שלא להצביע נגד החוק בוועדה שמקיימת כעת דיון בנושא, ואפילו עלתה האופציה להצביע בעד החוק, כדי לא לפתוח עימות נוסף מול מפלגת השלטון.

בתגובה תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ ואמר: "נראה את החרדים מצביעים בעד "חוק לאום" שמחקו ממנו את עיגון המדינה היהודית, שמחקו את המשפט העברי ואת המקומות הקדושים ונתנו מעמד חוקתי לשפה הערבית - חוק שרק יעזור למהפכה החוקתית של בג"ץ - רק משיקולים פוליטיים צרים של היסטריה מהקדמת בחירות".

יו"ר הוועדה ח"כ אמיר אוחנה אמר הבוקר כי "התוצאה היא פרי איזונים ומו"מ בתוך הקואליציה וכן עם האופוזיציה. הקשבנו רוב קשב לטיעוני האופוזיציה והשינויים באים לביטוי גם אם לא במלואם".

לדבריו, "סעיף 1ד שיצר עליונות לאלמנט היהודי והכפפה של האלמנט הדמוקרטי לאלמנט היהודי הוסר מההצעה שמונחת לפניכם. אין בכך לומר שהחוק נחות מול חו"י יסוד אחרים אלא לומר שהיהודית והדמוקרטית שלובות זו בזו ולא כפופות אחד לשני. עמדתי על כך שהמשפט העברי לא ייכלל בחוק הזה וכל עוד אני יו"ר הוא לא ייכנס".
חוק הלאום בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד