ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

טראמפ אישר: מזכיר המדינה של ארה"ב רקס טילרסון - פוטר מתפקידו

הפיטורין ה-34 בכהונתו של טראמפ: מזכיר המדינה רקס טילרסון פוטר מתפקידו • במקומו יכנס מייק פומפאו ראש ה-CIA

רקס טילרסון. צילום: רויטרס
רקס טילרסון. צילום: רויטרס



לפני זמן קצר פוטר מזכיר המדינה של ארה"ב רקס טילרסון מתפקידו, מי שיחליפו יהיה מייק פומפיאו, מנהל ה-CIA. טראמפ צייץ לפני זמן קצר כי "פומפאו יהיה מזכיר המדינה החדש שלנו. הוא יעשה עבודה נהדרת, תודה לרקס טילרסון על השירות שלו, ג'ינה האספל תהפוך למנהלת החדשה של ה-CIA, והאשה הראשונה שנבחרה לכך. ברכות לכולם".

אתמול, עוד שידר טילרסון עסקים כרגיל ואמר שארצות הברית מסכימה עם ההערכה של בריטניה כי "סביר שרוסיה אחראית על הרעלת הסוכן הכפול הרוסי באנגליה, יחד עם הבת שלו". כזכור, בשבוע שעבר נמצא סוכן כפול יחד עם ביתו בלונדון כשהוא הורעל בעת שישב על ספסל ברחוב יחד עם בתו, הבריטים מאשימים את רוסיה שמצידם מכחישים.

מייק פומפאו, לשעבר חבר קונגרס רפובליקני מקנזס, נחשב לקיצוני מטילרסון. זמן קצר לפני שהחל את תפקידו ב-CIA הוא קרא בפומבי לנסיגה מעסקת הגרעין עם איראן, לעומת טילרסון שהיה אחד החברים הבולטים בממשל טראמפ שקרא לא לסגת מהעסקה, אלא להישאר מחוייב אליה ולהבטיח שהיא נאכפת בקפדנות.

היחסים בין השניים לא היו משופרים בלשון המעטה, טראמפ אמר באוקטובר 2017 לאחר דיווחים כי טילרסון כינה את טראמפ "מטומטם" במהלך פגישה בפנטגון במהלך הקיץ. דיווח שטילרסון מעולם לא אישר, אבל טראמפ מיד לאחר הדיווח אמר כי "במבחן איי קיו בין שניהם טראמפ הוא הרבה יותר חכם".

יהיה מענין לראות איך פומפאו יכנס לתפקיד, מאחר ומנהיגים מרחבי העולם כבר היו בקשרים עם טילרסון בענין הכינוס המתוכנן של שרי החוץ של נאט"ו בשבוע הבא בבריסל.

מתחילת הנשיאות של טראמפ פוטרו 34 בעלי תפקידים.
טראמפ מזכיר המדינה רקס טילרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד