י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בדרך לעיר: אושרו 2000 יחידות דיור ברכסים

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את תכנית בניית שכונת גבעת הפרסה ברכסים הכוללת כ-2000 יחידות דיור שיתווספו ל-2200 קיימים

בדרך לעיר: אושרו 2000 יחידות דיור ברכסים
יחצ



הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור במשרד האוצר (הותמ"ל) אישרה היום להפקדה את הקמת שכונת גבעת הפרסה ברכסים בה צפויים להיבנות בשנים הקרובות כ-2,000 יחידות דיור.

בישיבת הוותמ"ל השתתפו נציגי משרד השיכון בראשות השר יואב גלנט ראש המועצה המקומית רכסים יצחק רייך ואנשי מקצוע רבים.

את תוכנית הבנייה בשכונת גבעת הפרסה מקדם ראש המועצה המקומית רייך, זה מספר שנים – ובשלוש השנים האחרונות זוכה היוזמה גם לתמיכתו הנלהבת של שר השיכון יואב גלנט ואנשי המקצוע הרבים.

הדיונים המעמיקים בותמ"ל על תוכניות הבנייה בגבעת הפרסה נמשכו שעות ארוכות.

ראשון הדוברים היה רייך, שהציג את פוטנציאל הבינוי הקיים בשכונת גבעת הפרסה בו יוכלו להיבנות כאלפיים דירות חדשות – מה שצפוי להכפיל את אוכלוסיית רכסים ולהוות פתרון משמעותי למצוקת הדיור החריפה במגזר החרדי.

"אישור התוכנית היום הוא יום חג לרכסים – אחרי 28 שנים של מאמצים והשקעה", ציין רייך בדיון בוועדה.

שר השיכון, יואב גלנט, הציג בפני הוועדה את התרשמותו הרבה מרכסים ומהנמרצות של ראש המועצה רייך, שלא נח לרגע במאמציו להביא לקידום אישור תוכניות הבנייה בשכונת גבעת הפרסה. במשרד השיכון אימצנו את תוכניות גבעת הפרסה שהמתינה שנים ארוכות במגירה. עם אישור הוותמ"ל נפעל בכל דרך כדי להביא לתכנון ושיווק מהיר של השכונה, כדי לסייע לרכסים ולמצוקת הדיור במגר החרדי", ציין גלנט.

התוכנית, כאמור, זכתה לשבחים רבים מהצוותים המקצועים של מנהל הדיור במשרד האוצר ושל הגורמים האחראים במשרד השיכון ובמשרד הפנים. בשל מיקומה הגיאוגרפי של שכונת גבעת הפרסה, בלב עמק זבולון שמול הרי הכרמל, כוללת תוכנית הבנייה התייחסות רבה לשטחים הירוקים המקיפים את השכונה, כמו גם לתכנון השכונה עצמה, פארקים, שטחי ומבני ציבור - באופן שיקל על תושביה העתידיים.

גם בישיבה זו חזר השר גלנט על הבטחת משרד השיכון לתקצב הקמת פארק עירוני רחב ידיים בין שכונת גבעת הפרסה לשכונות הקיימות כיום ברכסים.

בתום הישיבה, כאמור, הופקדה התוכנית לקראת המשך דיון וקידום התכנון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במרחב חיפה וההערכה היא כי כבר בשנה הבאה יושלמו האישורים ומשרד השיכון יוכל להתחיל בשיווק השכונה החדשה.
רכסים דירות לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד