י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אישי נשי: "הילדים אצל האבא, ואני בפעם הראשונה בליל סדר לבד"

לדמוע: טובה היא אמא לשני בנים. לפני כמה חודשים היא נפרדה מבעלה והשבוע היא גילתה שאת ליל הסדר הקרוב היא הולכת לבלות לבדה, הילדים יהיו אצל אבא שלהם: "כבר הייתה לי פעם ראשונה שבת לבד, חנוכה לבד ופורים לבד, אבל ליל הסדר לבד - זה כבר הרבה יותר קשה"

הדס פרוש/ פלאש 90
הדס פרוש/ פלאש 90





טובה היא אמא לשני בנים. לפני כמה חודשים היא נפרדה מבעלה והשבוע היא גילתה שאת ליל הסדר הקרוב היא הולכת לבלות לבדה, הילדים יהיו אצל אבא שלהם. את תחושותיה היא שרטטה בדמע על הנייר. 'לובי נשי' עם המילים, הדמעות והתקווה.

"איפה אני בליל הסדר. איפה? שאלת השאלות", כותבת טובה בראשית דבריה, "מי שישמע, ליל הסדר, כולה לילה אחד. אז איך לילה אחד יכול לגרום לכל כך הרבה רגשות? הילדים אצלו בליל הסדר, ואני נשארת לבד".

"בעצם הלוואי שיכולתי להישאר לבד בבית כשהילדים הולכים, אבל אי אפשר. בדרך כלל אפשר, אבל בדרך כלל לא ליל הסדר", הוסיפה.

טובה ממשיכה לגולל את המתחולל במוחה עטוף הכאב: "לא בא לי ללכת להורים. אחותי עם בעלה שם ועוד שישה ילדים, גם הזוג הצעיר מגיע ואח אחד עם השניים שלו. איפה יש שם מקום בשבילי? פיזית ימצאו לי מקום, אבל איך ארגיש? יהיה לי נעים? לא נראה לי, ככל הנראה אני ארגיש ממש בודדה".

"אחת, נשמה עם לב טוב, הציעה לי לבוא אליה", היא מספרת, "היא כזו מקסימה, אבל אני לא מכירה אותם. לא יודעת אם יהיה לי טוב או לא ומפחדת מההתנסות. שבת כבר עשיתי לבד לבד והרגשתי טוב עם זה. חבל שליל הסדר אי אפשר להיות לבד. ממש חבל".

"לאחרונה גיליתי שיש המון "פעם ראשונה" במצב שלי. פעם ראשונה חנוכה לבד. פעם ראשונה בית הדין, פעם ראשונה מה לומר לילדים, פעם ראשונה פורים לבד, פעם ראשונה שבת בבית עם הילדים, פעם ראשונה שבת בלעדיהם, פעם ראשונה קידוש, הבדלה".

"ויש עוד המון פעמים ראשונות. עכשיו פעם ראשונה פסח. להכשיר מטבח לבד. להוציא לבד מהמסתור כלים כל כך כבדים. לעשות לבד בדיקת חמץ, שריפת חמץ. והדובדבן שבקצפת, ליל הסדר כל כך לבד. כמה עוד "פעם ראשונה" מחכה לי? האם יהיו לי כוחות לזה? בעצם, אבא מתוק שבשמים".

המילים המרגשות הופכות לתפילה חרישית ולתחינה מאבא שבשמים: "עד עכשיו הלך די בסדר. הצלחתי להרים את הראש אחרי כל גל. וגם כשהיה קשה, עצוב, מורכב ובודד, אני כבר אחרי המון "פעם ראשונה". אני דואגת על העתיד, על מה שעדיין לא קרה, אבל אלוקים הוכחת לי שאני ילדה די גדולה. אז אולי די, אולי כדאי לי להירגע? מה אתה אומר? אתה דואג לי, נכון? אין לי בכלל ספק בזה".

"בכל "פעם ראשונה" שלי, היית שם איתי, בשבילי, צמוד אלי. זה לגמרי ברור, אחרת הכל היה בלתי אפשרי. תודה לך, תודה אבא, אוהבת אותך, וזו בכלל לא פעם ראשונה. אתה רואה מה אני מתמסכנת לי. יש לי עוד כמה דברים מתוקים בלי פעם ראשונה", סיימה טובה.
אישי נשי ליל הסדר פעם ראשונה לבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד