י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אלפי דיסקים של הכוכב החרדי מארה"ב הושלכו לפח

עוגמת נפש: תקלה לא צפויה בהקלטת אלבומו הווקאלי החדש של הזמר בערי וועבר גרמה להשלכתם של אלפי דיסקים לפח • בסרטון המצורף משתף הכישרון הצעיר בתחושותיו, ומבקש מכולם: "עשינו את זה עבורכם. אל תעתיקו בבקשה" • צפו

אלפי דיסקים של הכוכב החרדי מארה"ב הושלכו לפח



זו תקופה ארוכה עמל הזמר בערי וועבר על גרסה ווקאלית משובחת של אלבומו החדש שיצא לא מכבר - 'א שבת פאברענג'. האלבום בגרסת האקפלה היה אמור כבר לצאת למדפים, אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות תקלה טכנית שהתגלתה בדקה ה-90 באחד מהשירים, נאלצו בהפקה להקליט את הכל מחדש.

בערי וובר התייחס לתקרית המצערת בסרטון קצר שצולם בשעה שערך קנייה בסופרמרקט הסמוך לביתו: "יצא היום האלבום והתגלתה תקלה טכנית", סיפר וועבר. "רצועה אחת הוקלטה בצורה שגויה. הודפסו כבר כמה אלפי דיסקים, אבל נאלצנו להקליט את הכל מחדש".

"זה עלה סכום לא מבוטל של כמה אלפי דולרים", ממשיך וועבר. "ביום חמישי זה יגיע למדפי החנויות במיקומים המרכזיים, וביום ראשון בכל המקומות - בורו פארק, פלאטבוש, וויליאמסבורג, מונסי, מונרו ומקומות נוספים".

בשלב זה נוגע בערי בנקודה הכאובה - ההעתקות הדיסקים: "אני מבקש וחוזר ומבקש מהציבור - לא להעתיק. מי ששולח את זה לחברים שלו, גם אם הוא הוריד את זה בצורה חוקית, עצם ההעברה היא גזל לכל דבר. אנשים חושבים משום מה שזה לא עולה כסף כי זה אלבום ווקאלי, אז כדאי שהם יידעו: אלבום ווקאלי יקר יותר משמעותית מבחינת עלויות ההפקה. המקהלה דורשת ומקהלת הרבה יותר כסף, כי הם בעצם עושים את כל העבודה במקום כלי הנגינה".

"כבר הפסדתי לא מעט כסף על ההקלטות שכבר בוצעו", הוא מספר בכנות. "אבל השקענו עוד כסף בהקלטה המחודשת - מקהלות, מיקסים, מאסטרינג, אולפן, טכנאים, גרפיקה ועוד. אתה רואה את המדפים של הבשר פה בסופר? הם חייבים למכור את זה כי בעוד שבוע הכל יתעפש ולא יהיה מה לעשות איתו. למרות זאת, לאף אחד אין את הבעלות לבוא ולמכור את זה ב-5 סנט, כי זה שייך למישהו אחר. ההעתקה של האלבום היא גניבה בדיוק באותה מידה".

"אף אחד לא חייב לקנות את זה, אבל אם אתה קונה - אל תגנוב את הכסף שלי. אני מוציא את האלבום הזה רק לטובת הקהל. זה לא ביזנס שאני מרוויח ומתרגם את זה לכסף. לא מדובר במוצר חדש. אנשים כבר שמעו את המוזיקה הזו ואת הביצועים שלי, ואין פה רווחים. זה יוצא לבקשת הקהל שרוצה לשמוע מוזיקה טובה גם בספירת העומר. אל תהיו כפויי טובה, אם אתם רוצים דיל מיוחד - תתקשרו אלי ואני אתן לכם", הוא חותם.

בערי וועבר א שבת פאברענג תקלה העתקה ווקאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד