י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המיזם שמחולל מהפכה עבור זוכי מחיר למשתכן

רבים מהזוכים במחיר למשתכן מוצאים עצמם במצב בעייתי כשאין להם את המיומנויות הנדרשות להתמודד עם כל תהליכי רכישת הדירה הראשונה * "איגוד הזוכים" שהוקם ע"י אמיר לוזון ולין שטינר עגמי נכנס בדיוק לוואקום שנוצר וממלא את החלל בסיוע ללא כל תשלום

המיזם שמחולל מהפכה עבור זוכי מחיר למשתכן
יחצ



אלפי דירות למחיר למשתכן הוגרלו בשנה האחרונה. ברגעים הראשונים הזוגות חשים כאילו זכו בלוטו, אולם בחלוף כמה ימים רבים מהם נצבים בפני שוקת שבורה, בהיעדר מידע ויכולות להכיל את התהליך באופן עצמאי.

כך היה גם עם אמיר לוזון, זוכה במחיר למשתכן בקריית ביאליק. עד לא מזמן הוא עו"ד בפירמה תל אביבית שעבד קשה ולא חשב שהוא ירכוש דירה בזמן הקרוב. אמיר ואשתו יעל השתתפו היו בסדרה א' של מחיר למשתכן ונהגו להשתתף ברוב ההגרלות שיועדו לסדרה.

לאחר שזכו בהגרלה, הם מספרים שהם כמובן שמחו מאוד על כך הרגישו שסוף סוף יוכלו לקנות דירה משלהם ועוד בהנחה משמעותית ממחיר השוק של דירות כיום. אבל מהר מאוד השמחה של הזוג הצעיר התחלפה בחששות, תסכול ושאלות לא פתורות בכל מיני נושאים.

הסיפור של יעל ואמיר מתאר את התחושות של חלק גדול מהזוכים, ומעת לעת מתפרסמות כתבות שבכל פעם חושפות טפח מהקשיים איתם מתמודדים הזוכים.

אלא, שהעניין הזה, גרם לאמיר להרגיש שצריך לקום ולעשות מעשה. לאחר שגילה כי רבים הם האנשים החשים כך לאחר הזכייה, הוא הבין כי נדרשת יד מכוונת ולסיוע בתהליך לרכישת דירה ראשונה.

הוא הקים את איגוד הזוכים http://zochim.co.il/, ביחד עם לין שטינר עגמי שעוסקת בנדל"ן. איגוד הזוכים הינו מיזם עסקי-חברתי אשר מלווה ומסייע לזוגות בתהליך. באיגוד מעניקים מידע וטיפים ייחודיים לזוכי מחיר למשתכן בלבד כדי לגשר על פערי המידע בניהם לבין הגורמים השונים המעורבים בתהליך ובהם הקבלנים, משרד הבינוי והשיכון, חברות הפיקוח, הבנקים ועוד.
בנוסף לכך מהווה איגוד הזוכים מועדון צרכנות שמאגד את הזוכים לכוח צרכני ומציע להם הטבות והנחות על מוצרים ושירותים.

המיזם הושק רק לפני מספר שבועות, וכבר אלפי זוכים (מעל 2,200 כבר נרשמו) נעזרים במידע שמספק איגוד הזוכים בחינם לכל זוכי מחיר למשתכן.

באיגוד הזוכים פועלים מספר מומחים בהתנדבות בחמישה תחומים שונים: בתחום המשפטי, בתחום הנדסת הבניין, בתחום המשכנתאות, בתחום כלכלת המשפחה ובתחום האדריכלות ועיצוב הפנים.
המומחים מפרסמים מידי יום תכנים שמסייעים לזוכי מחיר למשתכן לעבור את התהליך משלב הזכייה בהגרלה ועד קבלת המפתח לדירה משלהם. כל המידע מוענק לזוכים בחינם וללא כל עלות.

לדברי אמיר לוזון: "המטרה של איגוד הזוכים היא לאגד לכל הזוכים טיפים ומידע ייחודיים שמיועדים רק לזוכי מחיר למשתכן ושיסייעו להם בחינם החל משלב הזכייה ועד לשלב קבלת המפתח לדירה. בנוסף, בימים אלו הם עובדים כדי להקים מועדון צרכנות שיעניק הטבות ייחודיות לזוכי מחיר למשתכן על מוצרים שיחסכו להם כסף רב במעבר לדירה החדשה שלהם".

אמיר שכאמור זכה בעצמו בתכנית מחיר למשתכן ומימש את הזכייה, מודה שאם בתקופה שהוא רכש דירה מישהו היה נותן לו את כל המידע הרלוונטי, הוא היה מתנהל בצורה הרבה יותר חכמה בעת רכישת הדירה.

"הממשלה הצליחה להוריד לזוכי מחיר למשתכן את המחירים של הדירות" אומרת לין שטיינר אגמי, שותפתו של לוזון למיזם "אבל המחירים של כל המוצרים הנלווים נשארו מאוד גבוהים ורחוקים מהישג ידם של הזוגות הצעירים".






איגוד הזוכים מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד