י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השבת שבוטלה והסיפור המפעים על ר' מוישה רייך ז"ל

בעקבות פטירתו של הנגיד אתמול בפתאומיות, שרוי הרבי מצאנז בצער רב ועקב כך ביקש לבטל את שבת ההתאחדות ההיסטורית בקרית צאנז בטבריה שתוכננה חודשים רבים • כשהתקשרו המארגנים לבטל את הספקים הופתעו מאחת השיחות • הסיפור המלא

ר' מוישה רייך עם מורו ורבו הרבי מצאנז. צילום: משה גולדשטיין
ר' מוישה רייך עם מורו ורבו הרבי מצאנז. צילום: משה גולדשטיין



הארה שבתוך ההסתרה - סיפור מפעים על ר' משה רייך ז"ל בעקבות הוראת האדמו"ר מצאנז לבטל את השבת הגדולה שהייתה אמורה להיערך בטבריה.

עסקני חסידות צאנז בקרית צאנז בטבריה שהתכוננו מזה חודש ימים ובייחוד בשבוע האחרון בלוגיסטיקה גדולה לשבת ההיסטורית לקראת בוא האדמו"ר לשבות בקרבם, קיבלו אתמול הודעה דרמטית מבית האדמו"ר שהשבת נדחתה "במצב הנוכחי אין הזמן מתאים לזה" נאמר בהודעה שמסרו הגבאים.

כזכור, אתמול (רביעי) בבוקר נפטר הנגיד והעסקן החרדי הרב משה רייך ז"ל ששהה בצפת לרגל הילולת הרשב"י החל היום.

פטירתו הפתאומית הכתה בהלם את כל מכריו ועמך בית ישראל, שהנפטר היה דמות מוכרת וידועה לרבים בשל מעשי החסד הרבים.

האדמו"ר מצאנז, שר' מוישה נמנה על מקורביו ואף הספיק להזכיר עצמו אצל הרבי בדרכו לבדיקות בבית החולים זיו, קיבל את הידיעה אחרי תפילת שחרית במעונו שבקיסריה שם שוהה בימים אלו, הרבי הסתגר בחדרו, לאחריה זימן אליו את העסקנים וביקש מהם להודיע שעקב הפטירה של ר' משה, הוא דוחה את בואו לשבת בטבריה.

תושבי קרית צאנז בטבריה קיבלו בעצב את הידיעה אך הבינו את הסיטואציה והחלו מיידית בביטול הציוד והספקים שהוזמנו לשבת כשהם לוקחים בחשבון את הוצאות דמי ביטול ההזמנות.

אנקדוטה מעניינת חוו העסקנים כאשר התקשרו לאחד הספקים באזור הצפון שהיה אמור להביא ציוד לשבת וסיפרו לו שהם מבטלים את ההזמנה, שאל אותם מנהל החברה איך זה שביום רביעי מבטלים אירוע לשבת... ענו שנפטר אצלם איש חשוב וזה מעיק על הרבי שרוצה לבוא ולשמוח איתם בחנוכת הבית ולא מתוך תחושת אבל.

אחרי שאמרו לו שמדובר ב"מוישה רייך" הוכה האיש בהלם ומיד התעשת ואמר להם שהוא מוותר על דמי הביטול בשווי אלפי שקלים תוך שהוא מנמק להם כממתיק סוד, תשמעו, "רייך הזה עם הקשרים שלו עזר לי לפני 17 שנה באישורים במשרד ממשלתי" ומעולם לא רצה לקבל תמורה גם לא בהנחות למוסדות שלכם בנתניה שמזמינים אצלי ציוד לאירועים "משמים זימנו לי להשיב לרייך טובה".

האברכים היו בהלם והודו לו ע"כ. הסיפור הפיח ברוח האברכים משוב של חיזוק לאור הסייעתא דשמיא שראו בסיפור זה.
משה רייך חסידות צאנז טבריה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד