י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גדולי ישראל לנשיא תוניסיה: "תשמרו על המוסדות היהודים ובתי הכנסת"

באורח נדיר שיגרו שר התורה וראש הישיבה מכתב מיוחד לנשיא תוניס, בו הם מבקשים ממנו שיתן לקהילה היהודית להמשיך ולקיים את התורה ומצוותיה, זאת לנוכח גל החקיקה האנטישמי השוטף את אירופה ומצר את צעדיהם של שומרי התורה והמצוות

גדולי ישראל לנשיא תוניסיה: "תשמרו על המוסדות היהודים ובתי הכנסת"
שוקי לרר

גדולי ישראל מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין שיגרו בימים האחרונים מכתב לנשיא תוניס אל-באג'י קאיד א-סבס, כך נחשף הבוקר (שלישי) בעיתון 'יתד נאמן'.

המכתב של גדולי ישראל נמסר במסגרת משלחת של 'ועידת רבני אירופה' ורבנים מישראל וראשי ארגונים יהודיים, אשר ביקרו בסוף השבוע בתוניסיה.

הרבנים הוזמנו על ידי ממשלת תוניסיה כדי לחזק את הקהילה היהודית ורבה של טוניסיה הרה"ג רבי חיים ביתאן ואת שיתוף הפעולה בין היהודים והמוסלמים למלחמה נגד הטרור של האיסלם הקיצוני והאנטישמיות החוקתית באירופה.

רבנים זכו לקבלת פנים ולאירוח מלכותי ע"י משרד התיירות התוניסאי. עשרות שוטרי משטרת תוניסיה וכוחות הביטחון אבטחו את המשלחת.

במרכז הביקור ובמהלך פגישות עם שרי הממשלה והדרגים הגבוהים ביותר, נמסר המכתב של גדולי ישראל לנשיא המדינה התוניסאי, ולדברי המשלחת הדברים התקבלו בצמרת השלטון בהתרגשות רבה. 

במכתב כותבים גדולי ישראל, "קהילת יהודי תוניס הינה קהילה עתיקה וחשובה בין קהילות ישראל, וממשלתכם שמשמשת לה אכסניה הינה ממשלת חסד הנוהגת ביד רחבה במידת הכנסת אורחים ליהודים הידועים כאזרחים נאמנים ומאפשרת להם לחיות על פי אמונתנו ולשמור תורתנו ומצותיה, ובודאי ממשלת מדינתו תמשיך גם בעתיד לשמור על המוסדות היהודיים על בתי הכנסת ועל בתי העלמין ועל בטחון יהודי מדינתכם, כפי שאכן נהגתם עד היום".

לסיום כותבים גדולי ישראל: "ועתה משהגיעו הרבנים להשמיע במעונכם את קול יעקב, תפילתנו שהעושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום".

 


תוניסיה מכתב הרב חיים קנייבסקי הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד