י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"רוב חילוני": התגובה הבעייתית שליאון מצטער שנכתבה

בכל ראיון בתקשורת מדגיש המועמד לראשות העיר ירושלים כי ביכולתו לגשר בין החילונים לחרדים בעיר. אלא, ש'בחדרי' מצא תגובה שלו, שבה הוא חושף לכאורה את דעותיו האמיתיות • מטה ליאון בתגובה: "זו דוגמה נהדרת להוצאת דבר מהקשרו"

משה ליאון. צילום: פוטו בי, פלאש 90
משה ליאון. צילום: פוטו בי, פלאש 90



במשך 5 שנים משה ליאון מנסה ללכת בין הטיפות, בהצהרות והכרזות ציבוריות, מתוך כוונה להתמודד לתפקיד ראש העיר ירושלים אחרי עידן ניר ברקת.

כמעט בכל נושא עקרוני ליאון ניסה להתחמק ולא לבוא לידי הכרעה, תוך כדי שתיקה ציבורית שנועדה למנוע כעס מצד מצביעים פוטנציאליים, בכל ראיון ליאון מדגיש שביכולותו לגשר ולפשר במחלוקות שבין שומרי המצוות - חרדים ודתיים לחילונים.

אלא שהארכיון זוכר. 'בחדרי חרדים' חיפש בעמוד הפייסבוק של המועמד המוביל לראשות העיר, ואשר מבקש כעת את תמיכת החרדים - וגילה מה באמת התוכנית של ליאון בקרב על התחרדות ירושלים.

בפוסט שכתב משה ליאון לפני ארבעה חודשים בלבד, בזמן שהעירייה נאבקה מול משרד האוצר על גובה תקציב העירייה מקופת המדינה, שרטט ליאון 3 תרחישים אפשריים, תוך שהוא מבקש מהצדדים להגיע להסכמה, לטובת תושבי ירושלים. אלא שבמענה למגיב, תושב העיר, חשף ליאון את פרצופו בטענות נגד שותפות המגזר החרדי בכלכלת העיר ובחשיבות לאפשר לכל תושב להתגורר היכן שירצה ברחבי העיר.

את הדברים כתב ליאון בתגובה לתושב שהתלונן על גובה הארנונה בירושלים, תוך שהוא מאשים את המגזר החרדי בכך שאינם משלמים ארנונה לקופת העירייה, טענה שגובלת באנטישמיות. "האם העיר עוברת תהליך הדתה סטייל בני-ברק, למה על המדינה לתמוך בכך? הרי אם בעוד 10 שנים כל העיר תהיה רק חרדים כמו מאה שערים ואנשים לא ישלמו ארנונה, גם אז על המדינה לתמוך כלכלית? איפה האחריות של התושבים?", שאל המגיב.

ליאון שביקש להגן על עמדת עיריית ירושלים התעקש שאין קשר בין תקציב המדינה לגביית הארנונה. "אין קשר בין גביית הארנונה לבין התקציב השנתי מהאוצר", הגן ליאון על המערכת העירונית תוך כדי הסכמה עם טענות התושב. "אני מתכוון לעשות מה שמדרש (הטעות במקור א.ק.) בכדי לשמור על רוב חילוני בעיר" הבטיח ליאון.



מקלב, צילום: הדס פרוש, פלאש 90צילום: מקלב, צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מקלב, צילום: הדס פרוש, פלאש 90




התגובה של ליאון בפייסבוק

כזכור, בתחילת השבוע במהלך כינוס של איגוד קהילות 'דגל התורה' תקפו רבני 'דגל' הגר"ד כהן והגר"ב סולובייצ'יק את התנהלותו של ראש העיר היוצא ניר ברקת. הגר"ד כהן אמר בדבריו, "בחמשת השנים האחרונות התרבו כאן בעיר חילול השבת והתרבה כאן אווירה חילונית".

הוא הוסיף ואמר אמר, "הייתה כאן מגמה לחלן את ירושלים. וזה גם חלק מהתפקיד שלנו להחזיק את מוסדות חינוך, לחזק את בתי החינוך שלו וגם החלק הזה לשמור על קדושת ירושלים".

חה"כ אורי מקלב שנאם אף הוא באירוע הצהיר כי "נבחר רק במי שנחשוב שהוא יכול להשתלב בתוך העשייה שלנו ובצרכים שלנו, נוכל ללכת איתו יחד עם הפעילות החזקה שכבר קיימת".

ממטה ליאון נמסר בתגובה, "הוצאת המשפט מהקונטקסט בו הוא נכתב הוא דוגמה נהדרת להוצאת דבר מהקשרו.

"הדברים נכתבו לאחר שמר ליאון הצליח לגייס ממשרד האוצר תוספת של מאות מיליוני שקלים לטובת תושבי ירושלים.

"אחד התושבים התעניין כיצד מתעתד ראש העיר הבא לשמור על חוסנה הכלכלי של העיר, שעה שישנם ציבורים לא מועטים שנהנים מהנחה בארנונה.

"מר ליאון ענה שימשיך לדאוג לתקציבים מוגדלים ממשלת ישראל לעיר הבירה, ובמקביל לשמור על חוסנה הכלכלי של העיר בדרכים נוספות.

"לאורך כל הקריירה הציבורית שלו, הוכיח מר ליאון שהוא היחיד שיודע לשמש כגשר בין כלל הציבורים, על אחת כמה וכמה שמדובר בעיר מורכבת כמו ירושלים.

"משה ליאון נהנה מתמיכה רחבה בציבור החרדי ומידי יום מצטרפים עוד ועוד ציבורים שרואים בו את התקווה הגדולה לעתידה של ירושלים. חג ירושלים שמח", נמסר ממטה ליאון.
משה ליאון עיריית ירושלים פייסבוק החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד