י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

העסקן שמתערב לטובת בנו והחרדי שרץ לבד

האווירה הפסטורלית השוררת ברחובות גבעת זאב, לא משליכה על הפוליטיקה המקומית הרותחת. נציג דגל התורה הוותיק לא שש על הצנחת מזכיר הסניף בירושלים, בש"ס עדיין לא ברורה זהות הנציגים, והחרדי העצמאי שמתכוון לרוץ לראשות המועצה

צילום תמונת רקע: פלאש 90
צילום תמונת רקע: פלאש 90



בדגל התורה החליטו להשקיע הפעם במועצה בגבעת זאב, ולצורך כך הודיעו כבר לפני חצי שנה כי איציק ברנר המשמש כמזכיר סניף ירושלים של 'דגל התורה', יעתיק את כתבות מגוריו לגבעת זאב ויוצב בראש הרשימה האשכנזית ג"ז, המונה כיום שני נציגים, וצפויה לגדול לשלושה (לפחות) ולהפוך לסיעה הגדולה בעיר. הפעם, כך נראה, יקבל לראשונה ראש סיעת ג"ז את תפקיד סגן ראש המועצה.

אלא שאם חשבתם שהאווירה השקטה והרגועה ברחובות גבעת זאב שוררת גם במסדרונות הפוליטיקה - כנראה שטעיתם. מסתבר, כי מי שמשמש כנציג דגל כיום, ובעקבות הצנחתו של ברנר נדחק לפינה והוצב במקום השני, עוד עלול להיפלט לגמרי מהרשימה, מאחר ופעיל פוליטי נוסף מ'דגל' לוטש עיניים אל המקום השני.





ברנר במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין

מדובר בנחום גליס, אדם נמרץ וצעיר שנכנס לאחרונה למועצה במסגרת הסכם רוטציה עם רפאל מזרחי ששימש כנציג 'דגל' ברשימה המשותפת. גליס מחזיק בתיק הרווחה וחשב להמשיך להנהיג את סיעת 'ג"ז' במועצה.

סיעת ג"ז כאמור, מונה כיום שני נציגים, כשהנציג הראשון הינו נחום גליס מטעם דגל, והנציג השני הינו שלמה בריזל, המשמש כנציג חסידות קרלין במועצה. בבחירות הקרובות שני המקומות הראשונים יהיו שייכים לדגל, והמקום השלישי לנציג קרלין.



נחום גליס

אלא שב'דגל' הארצית שואפים לכבוש את ראשות המועצה בקדנציה שאחרי הקדנציה הבאה, ולצורך כך החליטו להביא אדם עם נסיון פוליטי עשיר. מאחר והמועצה תגדל מ-11 נציגים כיום ל-13 בבחירות הקרובות בשל איכלוס מאות משפחות שרובן חרדיות - ההערכה היא כי הסיעה החרדית האשכנזית היא זאת שתוכל לדרוש את תפקיד הסגן.

אלא שכאמור, נראה כי לא כולם ששים לפרגן למועמד שהוצנח. נחום גליס, שבנה באצבעותיו את סניף 'דגל התורה' במקום, שאף לשמור על מקומו כנציג הראשון ולהנהיג את סיעת ג"ז לעוד שנים רבות. לאחר ששמע כי ברנר יובא ע"י ראשי דגל למקום, חש פגיעה רבה ומקורביו אומרים כי הוא שוקל את צעדיו וכי יקבל את הכרעת הרבנים עימם הוא צפוי להתייעץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שמנסה למנוע את המהלך, הוא אביו של נחום גליס הצעיר, הרב ישראל גליס, "איש ירושלים" הוותיק שמנסה להשפיע על חברי הכנסת לשנות את החלטתם.

בין הטענות שניתן לשמוע ברחובות 'גבעת זאב' היא הטענה שברנר לא מכיר את המועצה המקומית ובקושי ביקר בה. אלא שמסתבר שברנר ביקר לא אחת בעיר, פגש את רבני העיר, ואף החל גם בפגישת התושבים.

ואם לא די בכך, כאמור, פעיל פוליטי נוסף שוקל את צעדיו ושואף להכנס לרשימת דגל לצד איציק ברנר, הוא יצחק גרין.

גרין הינו פעיל פוליטי מוכר בעיר, והוא מקיים בימים אלו שיחות עם הנהלת 'דגל' ומבקש להצטרף לרשימה ולקטוף את המקום השני. שימש בעבר כעוזר פרלמנטרי לח"כ אורי מקלב, ניהל במשך כ-5 שנים מספר מרפאות בקופ"ח מאוחדת בירושלים וכיום מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום "בורדו"

גרין אומר ל'בחדרי חרדים': "רבני ועסקני דגל התורה החליטו על הבאתו של איציק ברנר לעמוד בראשות הרשימה בגבעת זאב בבחירות הקרובות. אני מתכנן לעזור לו ככל שניתן ואשמח לקבל מרבני ועסקני דגל התורה את המנדט לכהן איתו יחד במועצה".

בנוסף לרשימת ג"ז, גם ברשימת ש"ס במועצה, המונה שני נציגים - יוסי מועלם ומשה כהן - צפויות תנודות. משה כהן צפוי לפרוש, ומי שמיועד להחליפו הוא חיים ביטון, פעיל ש"ס וותיק המשתייך לחסידות ברסלב שלאחרונה העתיק את כתובת מגוריו מירושלים לגבעת זאב.



חייים ביטון

עניין נוסף שמונח על שולחנן של הסיעות החרדיות במועצה - ש"ס וג"ז, הוא אופציית איחוד הרשימות. במערכת הבחירות האחרונות ניסו שתי הסיעות להתאחד, אך ברגע האחרון לא הצליחו הסיעות להתגבר על חילוקי הדעות, והתמודדו בנפרד כאשר סיעת ש"ס נותרה באופוזיציה וסיעת ג"ז הצטרפה לקואליציה. בסיעות יודעים כי במקרה של אחדות תהפוך הסיעה המשותפת לגוש חזק במועצה שתוכל להשפיע על זהות ראש המועצה ולאחר מכן גם על מהלכים פוליטיים במהלך הקדנציה.

לברנר מצפה אפוא עבודה קשה עוד לפני הבחירות עצמן. עליו לאחד את כלל הקהילות במועצה - שחלקן לא מאוחדות - סביב הרשימה הליטאית בעיר. כך חלק מתושבי השכונה אגן האיילות שאינם הולכות יד ביד עם דגל ומעוניינות להריץ מועמד מטעמם. בנוסף, לקהילה האמריקאית שלחלק מאנשיה אין זכות הצבעה, אך גם להם יש "בטן מלאה" על סניף דגל בעיר, וכמובן גם אנשי חב"ד בגבעה הישנה שהסיכוי שיתמכו בנציג דגל - קלוש.

יצויין כי מלבד שאלת שיבוץ הנציגים ברשימת הסיעות החרדיות בעיר וסוגיית איחוד הרשימות - ישנה שאלת ראשות המועצה. נכון להיום, לא ברור האם יוסי אברהמי שמכהן כראש המועצה יתמודד גם בבחירות הקרובות או לא.

במידה ואברהמי יחליט שלא להתמודד על הראשות, עשוי חיים וינגרטן, חרדי תושב המועצה, דמות מוכרת בגבעת זאב המשמש כמפקד זק"א - להתמודד לראשות המועצה כמועמד עצמאי. במקרה כזה, וינגרטן יבקש להתמודד לראשות בהסכמת החרדים.



חיים וינגרטן

תגובות

נחום גליס מסר ל'בחדרי חרדים': "דגל התורה בכל אתר ואתר מתייעצת עם הרבנים המקומיים ואם הנציגים שלה. לאחר מכאן מביאים את הדברים לשולחנם של גדולי ישראל ועל פיהם ישק דבר. כך חונכנו וכך אנו עושים הלכה למעשה.

"ולגופם של דברים, החשוב ביותר בנציג ציבור זה העשייה והניסיון שלו ואכן לפני כשמונה שנים הייתי מהפותחים של סניף דגל התורה בגבעת זאב לבקשת הרבנים ויו"ר התנועה הרב משה גפני, ומאז דגל התורה יותר מהכפילה את כוחה וכחבר מועצה אנו משתדלים לעזור ככל יכולתנו לכל האנשים בגבעת זאב בכלל ובאגן האיילות בפרט ואני מכיר את התושבים ברמה האישית ועובד עם כל הרבנים בשיתוף פעולה וזוכה לברכתם ועידודם אנו צופים להצלחה אדירה בבחירות הקרובות בשיתוף כל הקהילות בגבעת זאב ובימים אלו מלאכת הקודש כבר בעיצומה.

חיים וינגרטן מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לעת עתה, ראש המועצה המכהן יוסי אברהמי לא הודיע על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות. באם יודיע על כוונתו לפרוש בריצה לראשות המועצה , אתמודד על תפקיד זה. אני מגיע ממקום של חיבור של כלל המגזרים. גבעת זאב כיום מורכבת מכל המגזרים ותושביה חיים ביחד ובשלוה. גבעת זאב זקוקה לראש מועצה שימשיך את החיבור , וההבנה של כלל התושבים מכל מגזר שהוא, ובפרט כשהמקום מתפתח . אני חושב שמניסיוני ומעבודתי עם כלל המגזרים יש לי הרבה מה לתרום להמשך העשייה הרבה בגבעת זאב".

חיים ביטון מסר: "אני חייל של התנועה הקדושה מיום הולדתי ועד היום. כל תפקיד שאתבקש לבצע ע"י מנהיגי התנועה אעשה במאמץ לסייע למען המצביעים ולמען התנועה".

הרב ישראל גליס סירב להגיב, ואת תגובת איציק ברנר לא הצלחנו להשיג.
גבעת זאב איציק ברנר נחום גליס איציק גרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד