י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הירושלמים דורשים לסגור את מתחם התחנה בשבת

חברי 'פורום תושבי ירושלים למען השבת', מכל החוגים, פונים בבקשה לחברי מועצת העיר לפעול לסגירת המתחם בשבת

מתחם התחנה. צילום: קובי הר צבי
מתחם התחנה. צילום: קובי הר צבי



זה מספר שנים שבירושלים פועל מתחם התחנה כמקום מסחר ובילוי, כאשר חלקו של המתחם פתוח גם בשבתות, ומצטרף לרצף מתחמים הפעילים בירושלים בשבת, כמו היס פלאנט, קפה עלמה בגן העצמאות, תיאטרון החאן, ועוד.

מתחם התחנה פועל מכוח היתר חורג שהתקבל בועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים על חודו של קול, היתר עליו הוגש ערעור לפני כשנתיים ע"י חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן.

לקראת הדיון בוועדה ביום רביעי הקרוב, שקיומו נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', שלחו חברי 'פורום תושבי ירושלים למען השבת', מכתב לחברי מועצת העיר, בדרישה שיפעלו להפסקת הפעילות של מתחם התחנה בשבתות, "בפורום התושבים למען השבת בעיר, אנו רואים בכאב רב כיצד הפגיעה המתמשכת במעמד השבת הציבורית בעיר צוברת תאוצה, דבר הבא לידי ביטוי בין השאר בפתיחת עוד ועוד מתחמי בילוי המוניים הפוגעים ברגל גסה באופיה היהודי של העיר", כותבים חברי הפורום.

בהמשך הם פונים בבקשה לחברי מועצת העיר לפעול לסגירת המתחם בשבת, ולשמור על צביונה המיוחד של ירושלים.

"אנו קוראים לכם, נבחרי הציבור, לפעול למען השבת, ולבטל את האישור שניתן למתחם ולא לתת יד להמשך התרחבות הפרצות בקדושת השבת. ובזכות השמירה על קדושת ירושלים ועל קדושת השבת, נזכה לברכת השלום  'הפורס סוכת שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ועל ירושלים'", נאמר במכתב.

ישי שכטר, מחברי הפורום מסר "בפעילות שלנו בפורום אנו פוגשים לצערנו בלא מעט מקומות בעיר את הדרדור במעמדה של השבת במרחב הציבורי באופן שלא היה כמוהו בעיר מעולם, דבר הפוגע באופיה היהודי של העיר ובקדושתה. רק בימים האחרונים זכתה במכרז של העיריה להשכרת רכבים חברה שפועלת 24/7, קפה עלמה בגן העצמאות נפתח מחדש גם בשבתות ועוד. את הטעות שנעשתה לפני כשנתיים כשהתקבל ההיתר החריג בוועדה צריך לתקן, ביום רביעי הקרוב זו ההזדמנות של חברי המועצה לתקן את הטעות ולחזק את קדושת השבת בעיר, כמו שמצפים רוב תושבי העיר, דתיים ושאינם דתיים".





מתחם התחנה שבת עיריית ירושלים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד