י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כך ימנעו פגיעת טילים בשדה התעופה החדש 'רמון'

צה"ל השקיע מאות מליוני שקלים כדי להגן על שדה התעופה החדש שנבנה 'רמון' • 6 מטר ומוטות הגדר נמצאים בבטון ששקוע 3 מטר באדמה

כך ימנעו פגיעת טילים בשדה התעופה החדש 'רמון'





הגבול המזרחי של מדינת ישראל הוא גבול שקט באופן יחסי, כאשר מצידו השני שוכנת מדינת ירדן, אשר עמה יש למדינת ישראל הסכם שלום. כמו כן, בשנים האחרונות מוקם שדה תעופה בין לאומי בערבה, נמל התעופה 'רמון'. תשתית כזו דורשת מעטפת הגנתית משמעותית על מנת לאפשר התנהלות תקינה של נמל התעופה.

לאורך הגבול המזרחי נבנתה בשנתיים האחרונות גדר חדשה באורך של כ-34 ק"מ, שמטרתה להגן על נמל התעופה החדש שנבנה – נמל התעופה 'רמון'. גובה גדר הגבול הוא 6 מטר ומוטות הגדר נמצאים בבטון ששקוע 3 מטר באדמה. מה עלות הפרוייקט? 288 מיליון ש"ח.



"על מנת לבנות את הגדר היה על צה"ל לפעול לפינוי המוקשים במרחב, פעילות שנעשתה בשיתוף עם חיל ההנדסה הקרבית ונמשכה זמן רב" אומר קצין בכיר בצה"ל. "השטח נחפר לעומק של כ-60 ס"מ מתחת לאדמה, על מנת לוודא שלא נותרו נפלים או מוקשים במרחב".

בנוסף, "הוקמה רשת נגד טילים ראשונה מסוגה אשר תהווה רשת הגנתית ייחודית לשדה התעופה החדש. הגדר תגן על השדה מפני ירי תלול מסלול וטילי קרקע-קרקע". רשת הנ"ט בעלות של כ-60 מיליון ש"ח ובגובה של 26 מטר, הינה המצאה חדשנית וייחודית של מנהלת הגדרות, בראשות תא"ל ערן אופיר, אשר הגתה את הרעיון לאור הצרכים הגזרתיים באוגדה.

באוגדה ישנן שכבות הגנה נוספות ורבות הכוללות מעטפת חיצונית עליה אמון חטמ"ר יואב, מעטפת הגנתית פנימית באחריות משטרת ישראל וכן צוות עתודה מטכ"לי – פלוגת אימון מתקדם של בא"ח גבעתי וימ"ס הערבה, אשר מוכנים לקפוץ לזירה בעת אירוע מתפרץ. תרחיש הייחוס אליו נערכת הגזרה הוא חדירה ליישוב. אנו מתרגלים את הכוחות באוגדה בהתאם ואנו מוכנים לכל תרחיש.













מקטע חמש שדה תעופה רמון גדר הגנה טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד