י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שלושים למקים עולה של תורה • צפו בגלריה

עצרת התעוררות במלאת השלושים לפטירתו הגאון רבי משה שרים זצ"ל - ממקימי עולם התורה הספרדי בהשתתפות מאות תלמידים • הצלם יעקב כהן מגיש גלריה

שלושים למקים עולה של תורה • צפו בגלריה
יעקב כהן



עצרת התעוררות נערכה בישוב תל ציון במלאת השלושים לפטירתו של הגר"מ שרים זצ"ל ראש מוסדות מסילת התורה ומממקימי עולם התורה.

העצרת נערכה במעמד הראש"ל הגר"י יוסף, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז, הגר"י שטרית ר"י מאור חיים, וכן רבני הישוב.

בנו, ראש הישיבה הגר"ע שרים אמר כי אביו היה ממקימי עולה של תורה ובכל רגע חשב ותכנן איך להקים ולפתח את המוסדות עוד ועוד: " הישוב הזה תל ציון היה שומם כשהוא הגיע לכאן והוא הקים כאן ת"ת לתינוקות של בית רבן וישיבה לצעירים" כן דיבר על גדלותו בתורה שהוא עצמו היה גם ת"ח וגדול בתורה וקיבל סמיכה מגדולי הרבנים בדור הקודם ממרן הגר"ע עטייה ומרן הגר"ע יוסף ועוד.



הראש"ל הגר"י יוסף העלה זכרונות מימי לימודיו בישיבת 'פורת יוסף' בקטמון שהגר"מ שרים היה ממייסדי המקום: " אני זכיתי ללמוד אצלו בכיתה, הוא היה מוסר לנו שיעור במשנה ברורה ועד היום אני זוכר איך היה מנתח ומסביר בסבלנות. הראש"ל המשיך וסיפר כי במלחמת ששת הימים הגר"מ שרים היה מסכן את נפשו והיה יוצא למרות הפגזים להביא אוכל לבני הישיבה, הייתה לו אהבת התורה ומסירות נפש מיוחדת להקמת עולה של תורה".

כן סיפר בדבריו על חיבתו של אביו מרן הגר"ע יוסף למנוח זצ"ל. בסיום דבריו בירך את בנו ראש הישיבה הגר"ע שרים ואת בניו שימשיכו הלאה לפתח את מפעליו הגדולים של המנוח.

הגר"ר אלבז הזכיר בדבריו את מעלת הויתור והבריחה מן המחלוקת שהיו למנוח ואמר כי מי שמוותר לא מפסיד ורואים זאת במוסדותיו המפוארים ובבנים הגאונים והצדיקים שהשאיר אחריו והתבטא כי המנוח היה הדגל של שבירת המידות. לאחמ"כ ערך הגר"ר אלבז אשכבה לזכרו.



























































הרב משה שרים עולם התורה הספרדי שלושים עתרץ התעוררות תל ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד