ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המועמדים בי-ם: מתחם ההוללות יישאר פתוח

משחקים לידי יוסי דייטש? המועמדים המובילים במרוץ לראשות עיריית ירושלים, חבר המועצה ליאון והשר אלקין, מתייצבים חזיתית נגד דרישתו של יו"ר יהדות התורה ליצמן ומכריזים כי בכוונתם להותיר את מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה פתוח

צילום: הדס פרוש, מארק ישראל סאלם, יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, מארק ישראל סאלם, יונתן זינדל, פלאש 90



משחקים לידי יוסי דייטש? המועמדים המובילים במרוץ, משה ליאון וזאב אלקין, מצהירים כי לא יקבלו את דרישת סגן השר יעקב ליצמן, לפיה ״מניעת פרצת ההוללות במתחם שוק מחנה יהודה - תנאי ברור לכל תמיכה חרדית עתידית בראשות עיריית ירושלים״.

בשיחה עם 'החדשות' אמר המועמד לראשות העיר ירושלים, השר זאב אלקין: "עד היום לא שמעתי כלל שיש בעיה, וברור שהמקום צריך לפעול. אם יש תושבים שיש להם בעיה כזו או אחרת והם חושבים שיש גורמים שפועלים מחוץ לחוק - כמובן שנטפל, אבל אין שום סיבה לסגור את המתחם".

ואילו המועמד היריב, חבר המועצה משה ליאון אמר גם הוא כי: "שוק מחנה יהודה הוא עוגן תרבותי וירושלמי ומקור פרנסה עבור אלפי משפחות בעיר. יחד עם זאת: התלונות הרבות של תושבי האזור הסמוך לשוק, בנוגע למפגעי רעש ותברואה, מוכרות לי היטב, ובכוונתי להתגייס על מנת לפתור אותן בהקדם. אינני מאמין בפוליטיקה של מלחמות וחרמות, אלא במנהיגות המושתתת על הידברות והקשבה לכלל המגזרים. הסטטוס-קוו יישמר".

כזכור, בעקבות המכתב שנחשף ב'בחדרי חרדים', הבהיר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בשיחה עם 'המודיע' כי, ״מניעת פירצת ההוללות במתחם שוק מחנה יהודה - תנאי ברור לכל תמיכה חרדית עתידית בראשות עיריית ירושלים״.

בעיתון דווח כי "הבעיה החמורה של התרחבות פירצת ההוללות באזור שוק מחנה יהודה ממשיכה להטריד את אישי החינוך בירושלים. כידוע, בשנים האחרונות הפך שוק מחנה יהודה בעיקר בשעות הלילה למוקד הוללות וחינגאות שיוצר מיטרד סביבתי וחינוכי כאחד".

ב'המודיע' מתייחסים לפרסום ב'בחדרי חרדים' וכתבו כי, "בימים האחרונים עלה הנושא שוב על סדר היום כשגורמים חינוכיים מתריעים על הסכנה הקשה שנוצרה בעידודה של עיריית ירושלים".

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן התייחס לסוגיה ואמר כי "הדבר דורש פעילות מיוחדת שתמנע את המשך התרחבות הפירצה הקשה ואף למניעתה וסגירת ההוללות המיותרת".

ליצמן הוסיף והצהיר כי, "בהתקרב מועד הבחירות לעיריות יש להציב את הנושא כתנאי מראש". לדבריו ״מניעת פירצת ההוללות במתחם שוק מחנה יהודה צריך להיות תנאי ברור לכל תמיכה חרדית עתידית בראשות עיריית ירושלים״.
יעקב ליצמן משה ליאון זאב אלקין שוק מחנה יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד