י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדיות שהמציאו פתרון מציל חיים

בתערוכה שהוצגה השבוע בירושלים נצפו מספר פתרונות לבעיות שהציגו חברות גדולות במשק ונפתרו בהאקתון לבנות חרדיות. אחד הפתרונות צפוי להציל חיים של פצועים ולדווח על מצבם עוד לפני שהם מגיעים לבית החולים

צמיד מציל חיים. מרכז לב טק, המרכז האקדמי לב
צמיד מציל חיים. מרכז לב טק, המרכז האקדמי לב



אמש התקיימה תערוכה טכנולוגית בה הוצגו פרויקטים הכוללים פתרונות לאתגרים ישראליים שהציבו החברות אינטל, רפאל, IBM, סטארטאפים וארגונים חברתיים נוספים בעקבות האקתון לבנות דתיות וחרדיות בלבד, שנערך לאחרונה בירושלים. בהאקתון יצרו הבנות פרויקטים טכנולוגיים שהוערכו על ידי בכירים בתעשייה כחדשניים ופורצי דרך.

בין הפרויקטים שהוצגו בתערוכה, בלטו מספר פרויקטים בטחונים, בהם: תוכנה המנהלת אירוע רב נפגעים - מיון בשטח תחת לחץ, עיבוד תמונה לצרכי ביטחון - הגנה על גבולות המדינה. בנוסף הוצגו פרויקטים הנוגעים לתחומים שונים, כמו: חדר בריחה לעיוורים (שמתאים לכולם), תוכנה המקנה חינוך פיננסי לילדים חרדים, תוכנה המעודדת כושר לבעלי מוגבלויות ועוד.

הפרויקט שזכה במקום הראשון, ענה לבעיה אותה הציבה חברת אינטל: "לצערנו הרב אנחנו למודי ניסיון בכל הקשור לטיפול במקרים של אר"ן (אירוע רב נפגעים). אחד הקשיים באירועים כאלו הוא חוסר התקשורות בין המטפל בשטח למטפל בבי"ח." כאשר הפתרון הוגדר מצד החברה בצורת "מערכת אשר תאפשר לבצע עדכון על פעולות טיפוליות שבוצעו בשטח ותשלח בזמן אמת את הפרטים על כל מטופל לבית החולים על מנת שהרופאים יוכלו לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר לכשהמטופל יגיע."

את הפתרון פיצחו הבנות באמצעות צמיד אלקטרוני. כאשר איש חירום נתקל בנפגע, הוא עונד לו צמיד שמקליט את השיחה ביניהם ומשגר אותה בצורת טקסט מפוענח לענן. איש הצוות שאחראי על שליחת הנפגעים לבתי החולים השונים מעודכן דרך הענן בכל מה שקורה בשטח עם הפצועים בזמן אמת. הטקסט גם מגיע לבית החולים, הרבה לפני שהפצוע עצמו מגיע לשם, כך שבית החולים יכול להיערך באופן הטוב ביותר לקליטת הפצועים.

הבנות שמצאו את הפתרון הן תלמידות סמינר 'אופק' בירושלים, סמינר חרדי לבנות המשויך לתנועת פועלי אגודת ישראל (פא"י) בו לומדות בנות השואפות ל"בית של תורה" שלומדות מקצוע כדי שיוכלו להרשות לעצמן מבחינה כלכלית לחיות עם בעל אברך.

"ההישגים המצוינים שמביאות איתן הבנות בסמינר שלנו, הם סמל למהות מוסדות החינוך של התנועה שערכיה נטועים עשרות שנים ביסודות של תורה שאינה סותרת התייחסות לכל תחומי החיים, ללא התפשרות על מצוינות", מציין בסיפוק חנוך ורדיגר, מנכ"ל תנועת פא"י, "מנהלת הסמינר חיה צ'סרק וד"ר שרה גנוט שעומדת בראש הצוות האקדמי, עושות עבודת קודש גדולה שאת תוצאותיה אנו רואים בשטח יום יום".

ההאקתון נערך ע"י מרכז האקדמי לב שמפעיל את מרכז היזמות לב-טק, בשיתוף עם רובע המדיה של JVP, הרשות לפיתוח ירושלים, JNext, וStartUp Nation Central.
הצלת חיים צמיד מכון לב האקתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד