י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השליכו בקת"בים על ביהכ"נ השבדי - וייענשו

שלושה מוסלמים שהשליכו בקבוקי תבערה על בית הכנסת היהודי בעיר השבדית גוטבורג, ימים לאחר הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל, נשפטו לעונשי מאסר כבדים. אחד מהם, פלסטיני מעזה, יגורש מהמדינה בתום תקופת מאסרו

גרמו נזק לבית הכנסת. דליקה בעבר בשבדיה כתוצאה מניסיון הצתה. צילום אילוסטרציה: רויטרס
גרמו נזק לבית הכנסת. דליקה בעבר בשבדיה כתוצאה מניסיון הצתה. צילום אילוסטרציה: רויטרס



בית משפט בשוודיה הרשיע שלושה מוסלמים שיידו בקבוקי תבערה על בית כנסת בעיר גוטבורג.

שלושת הגברים הואשמו בניסיון להצתת בית הכנסת היהודי בעיר גוטבורג, השניה בגודלה בשוודיה, בשנה שעברה, שגרם נזק קל למבנה.

שניים קיבלו שנתיים בכלא והשלישי נידון ל -15 חודשים. בית המשפט המחוזי בגוטבורג פרסם היום כי מדובר בשני פלסטינים ובפליט סורי.

אחד מהפלסטינים, בן 22, שבקשתו למקלט מדיני נדחתה בעקבות השתתפותו בתקיפה, יגורש לאחר שיסיים לרצות את עונשו. שני האחרים בני 19 ו -24, שלהם יש היתרי שהייה לא יגורשו לאחר סיום מאסרם.

השלושה הואשמו כי השתתפו בקבוצת רעולי פנים שזרקו חפצים בוערים על בית הכנסת, מיד לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על החלטת ארה"ב להכיר בירושלים כבירת ישראל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בתאריך 9 לדצמבר בשנה שעברה, במוצאי שבת בסביבות השעה 22:00, הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה, הבקבוקים התלקחו אך כובו על ידי באי המקום.

על פי הדיווחים שהגיעו משוודיה מיד לאחר התקרית, יהודיה שהתראיינה לאתר חדשות מקומי, סיפרה כי: "קבוצה של נערים יהודיים נמצאים בבית כנסת עקב אירוע מסוים. קיבלתי הודעה מהבת שלי, שכתבה לי, 'אמא אני מפחדת יש 20 רעולי פנים שזורקים חפצים בוערים'". כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר הפורעים.

לאחר שהפורעים ברחו סיפר דביר מעוז, שליח תנועת בני עקיבא העולמית (WBA) בגטבורג, שבדיה, שהיה עד להשלכת בקבוקי התבערה, כי: ״זה קרה בשעה 10:18 לפי שעון שבדיה. היתה מסיבה של נוער בקהילה היום. באתי להגיד שלום במסיבה. לפני האירוע ישבתי שם בלובי עם אחד השומרים. דיברנו קצת. תוך כדי שאנחנו מדברים, אני פתאום רואה בזווית העין כדור של אש. אז קפצתי ישר לחדר של השומר ואמרתי לשומר השני שזרקו בקבוק תבערה. הוא ראה את זה במצלמות והוא התקשר ישר למשטרה. הילדים היו בלחץ. פעם ראשונה שהם חווים אירוע של טרור קרוב אליהם".
גל אנטישמיות בית כנסת ניסיון הצתה שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד