י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהומה בוועדה סביב חוק הגיוס: ''לא נסתמך על הצבעת יש עתיד''

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר בוועדת החוקה לחוק הגיוס ותקפה שוב את יש עתיד. מקלב התייחס להצבעה היום ולאפשרות שיש עתיד תחזור בה ותצביע נגד החוק, "לא נסתמך על הצבעת יש עתיד כי היא תלויה בדבר. הם לא אלו שיחזיקו את הממשלה מליפול"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



שרת המשפטים איילת שקד הגיעה הבוקר (שני) לוועדת החוקה חוק ומשפט לדווח במסגרת היום המיוחד להצגת תכניות העבודה של משרדי הממשלה בכנסת.

השרה שקד התייחסה בפתח הדיון לחוק הגיוס אשר יעלה היום בערב להצבעה, "הרגע אישרנו בוועדת השרים לחקיקה את חוק הגיוס". אמרה שקד והתייחסה לדברי לפיד שטען החוק זהה לחוק שהוא הציע. "בכנסת הקודמת הובלתי את החוק יחד עם הח"כים שטרן, שלח, הנגבי אטיאס ועוד. עבדנו 8 חודשים. ניסיתי לשכנע את ח"כ שלח ולפיד למתווה של סנקציות כלכליות ולא פליליות ואני שמחה שהם שינו את דעתם".

חה"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) השיב לשקד, "נכון שהתנגדנו לסנקציות כלכליות אך כי הן היו היחידות והסיבה להתנגדות הייתה היכולת לעמוד בבג"ץ. נכון שהמילים סנקציות פליליות לא היו אז בחוק והן לא שם היום. אני מקווה שזה יהיה בסדר אבל לפי עמדת היועמ"ש יש את אותן סנקציות כלכליות שהיו אז".

חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף אף הוא את לפיד, "כנראה שלפיד חשב כפי שקורה בעבר ובהווה שהציבור לא מכיר את הפרטים אבל הדקויות משמעותיות. היה צורך פוליטי לומר שזה החוק ואני נותן לו להשתעשע באמירה שזה אותו החוק. לקחתם את הסמכות ממשרד הביטחון וזה הדבר המהותי" אמר.

מקלב התייחס להצבעה היום ולאפשרות שיש עתיד תחזור בה ותצביע נגד החוק, "לא נסתמך על הצבעת יש עתיד כי היא תלויה בדבר. הם לא אלו שיחזיקו את הממשלה מליפול".

בתוך כך, מוקדם יותר היום, אישרה וועדת השרים את הצעת חוק הגיוס ברוב של 2 מול מתנגד אחד. השר דוד אזולאי שהשאיר פתק כי הוא מתנגד לחוק.

בשעות הלילה המוקדמות יעלה החוק לדיון והצבעה במליאת הכנסת, ומחר יחלו הדיונים בוועדה המיוחדת בראשות יו"ר הקואליציה דוד אמסלם.
חוק הגיוס אלעזר שטרן אורי מקלב איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד