י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לראשונה: ח''כי 'דגל' התייחסו לחוק: ''באים ממקום טוב'' • צפו

לראשונה: חברי הכנסת של 'דגל התורה' הציגו את עמדתם בחוק הגיוס: "כל זמן שהדיון פה לא יפגע בלומדי התורה אפילו לא בלומד תורה אחד מתוך מאה, ניתן יהיה להמשיך ולדון"

אשר ומקלב בוועדה. צילום: בחדרי חרדים
אשר ומקלב בוועדה. צילום: בחדרי חרדים

בדיון ראשון שהתקיים הבוקר (שלישי), בוועדה המיוחדת אשר מגבשת את חוק הגיוס, התייחסו חברי הכנסת של דגל התורה - אורי מקלב המשמש כחבר בוועדה המיוחדת, ויעקב אשר - לחוק המוצע והציגו את עמדתם בנושא בפעם הראשונה באופן פומבי.

חבר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר, "גם לאחר שבעים שנה כאן במדינה יש פערים גדולים בנינו, אני שומע פה את הדיבורים בשעות האחרונות על חובת הגיוס, אך אתם לא מכירים את העולם החרדי, את השקפת עולמו, אתם מגעים לציבור שלם ומנסים להגיד לו מה טוב לו ומהם הדרישות שלו, אך אתם לא יודעים שהציבור הזה מאמין כי חובתו העיקרית היא ללמוד תורה, כך הוא התחנך, כל הדמיות להערצה בציבור החרדי הם עמלי התורה, אנו מאמינים כי אין מעלה גדולה יותר מזו ואין כל אפשרות למנוע את זה אולי רק בכוח הזרוע, אולי רק כוח רב יכול לכפות את הפסקת לימוד התורה".

חה"כ מקלב הוסיף, "לומדי התורה בחרו במסלול הכי תובעני, כאשר אנו באים לכאן אנו לא באים בכדי להגיע להבנות או פשרות או לשנות במשהו את ההשקפה הזו, כל זמן שהדיון פה לא יפגע בלומדי התורה אפילו לא בלומד תורה אחד מתוך מאה ניתן יהיה להמשיך ולדון, אנו מדברים לא על לומדי התורה אלא על אותם אנשים בציבור שלא יכולים כבר לחיות בעולם הזה".
 


מקלב סיים את דבריו ואמר, "לומדי התורה נמצאים פה דורי דורות הרבה מעבר לשבעים השנים האחרונות, זו החובה השורשית, רק בגלל לימוד התורה שרדנו כאומה ואנחנו יכולים לשבת כאן באולם הזה ולנהל דיונים גם בנושאים אחרים, הסברתי אתמול במליאת הכנסת כי באותו הלהט בו בנו והקימו את המדינה לאחר החורבן הגדול בשואה כן אנו מחזקים ומעצים את עולם התורה ששם הייתה שואה רוחנית גדולה, אני שומע פה מדברים על חובה כזו או אחרת – אני אומר פה ואמרתי את זה גם ליו"ר הוועדה בשיחות המקדימות, כל זמן שאלו הם גבולות הגזרה יש לנו מה לשבת ולדון".

חה"כ יעקב אשר שהשתתף לאורך כל הדיון מאז שעות הבוקר התייחס אף הוא ואמר, "אין לי הרבה מה להוסיף על דבריו של ח"כ מקלב שמייצג אותנו בוועדה. צריכים לזכור שיש כאן דיון בין שתי תפיסות עולם. אנחנו מאמינים באמונה פשוטה שבלי הלימוד אין לנו קיום בעולם - ממילא
זו האחריות שלנו להמשיך את זה.

לצערנו אלו שלא רואים כמונו את הדברים חושבים שזו השתמטות. לגיטימי שיחשבו ככה אבל זו לא המציאות. השופט סולברג מבית המשפט העליון כתב שיש לדחות את העתירות - הוא עשה בעצמו הבחנה בין אי שוויון שמפלה, ופוגע בקבוצה השניה לבין אי שוויון שלא פוגע בקבוצה אחרת , וסבר שקבוצה שמופלית לטובה בעוד האחרות לא נפגעות אינה אפליה. ומוסיף שהוויכוח אינו משפטי אלא בין שתי תפיסות עולם שונות

אין שום קופירייטר שיוכל להסביר ולשכנע את מי שלא מאמין במה שאנחנו מאמינים, קשה לשכנע בדברים האלו. אבל זו השקפתנו, זו אמונתנו, זה בא ממקום טוב.

הרי הציבור החרדי הוא הציבור הראשון שמתנדב לכל דבר במקרים של פיגועים בהתנדבויות שונות ובעזרה, רואים את זה בכל תחום, זו השקפתנו, זו אמונתנו ועם כל חילוקי הדעות זו האמת שלנו.


בדיון הבוקר הוצג החוק ע"י יו"ר הוועדה המקצועית. הדיון צפוי להמשך מחר ובימים הקרובים כאשר בעוד כשבוע יחלו ההצבעות לקראת העברת החוק לקריאה שנייה ושלישית עד תום המושב.

חוק הגיוס יעקב אשר אורי מקלב הוועדה המקצועית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד