כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צפו: זקן הדיינים זעק

"הם לא יגייסו אותנו, שייקחו את הפרענקים"

בדברים שנשא בעצרת הספרדית השבוע נגד הגיוס, אמר הגאון רבי בן ציון בוארון כי "אין הנהגה אצל האשכנזים - קל וחומר שאצל הספרדים". הרב הוסיף והאשים את ההנהגה הפוליטית האשכנזית בגזענות ובהפקרת בחורי הישיבות הספרדים לגיוס

"הם לא יגייסו אותנו, שייקחו את הפרענקים"
הרב בוארון בעצרת הגיוס

זקן הדיינים, הגאון רבי ציון בוארון, מגדולי הרבנים הספרדים, זעק השבוע מנהמת ליבו כי מפקירים את הספרדים, שהעסקנים הם שקובעים הכול, כאשר לדבריו מועצות גדולי התורה הן בסך הכול חותמת גומי.

הדברים נאמרו בעצרת הגדולה שהתקיימה כנגד חוק הגיוס החדש, ב'צומת מרן' השבוע. 'בחדרי חרדים' מביא תיעוד וידאו מדבריו של הרב.

"לצערנו, אין הנהגה, אין הנהגה. לא לציבור האשכנזי, וקל וחומר לא לציבור הספרדי. העסקנים הם קובעים מה שהם רוצים, ומועצת גדולי התורה - כואב לי להגיד את זה - הם כמו חותמת גומי, ואחריהם מועצת חכמי התורה של הספרדים", אמר זקן הדיינים בתיעוד, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

"שמעתי שאייכלר אמר לרב'ה מסלונים, על מה אתה נאבק, הם לא יגייסו שום בחורה מבעלזא, ולא בחור ישיבה מסלונים, את מי הם יגייסו? ייקחו לצבא רק את ה'פרענקים'. יש לי גם הקלטה, הוא תיאר בחוש, בפועל, את מה שקורה. איפה 'ואהבת לרעך כמוך'? איפה הערבות של עם ישראל אחד לשני? לצערנו, כואב לי להגיד שאנחנו מרגישים שאנחנו בעיניהם לא יהודים, זה המצב, אני אומר את האמת, כואב לי, אף אחד לא אכפת לו מהספרדים".

"אותו דבר יש גזירות על התקציבים על הישיבות, מי יסבול מזה? האשכנזים, שיהיו בריאים, יש להם את הכוחות להתמודד עם זה, להסתדר עם זה, אבל מי שיהיה חסר אונים - זה אנחנו, ולאף אחד לא אכפת!!", הוסיף הרב בוארון בדרשתו, שהתיעוד ממנה מובא כאן ב'בחדרי חרדים'.

"הנציגים החרדים אומרים שיצביעו נגד, אבל מה זה ייתן. הרי החוק עובר בין כך ובין כך. אתה מצביע נגד, אבל אתה מתנגד שפה ידברו מחאה. עושים איומים לרבנים, לחצים שאי אפשר לתאר שלא להשתתף בעצרת, למה? איפה הדמוקרטיה? אדם לא יכול למחות על הגזירות האלו? ומי נלחם בנו? אנשי 'דגל התורה', 'אגודת ישראל' ואנשי ש"ס!!".

"לצערנו, החרדים, בין ש"ס ובין 'אגודה', לא מעניין אותם לא חילולי שבת ולא עבודות בשבת. הרי ממשלה בלי החרדים לא יכולה לעמוד. גם לפיד לא יכול להקים ממשלה בלי חרדים, והם לא נאבקים על זה. עושים עבודות ברכבת בשבת ובמקומות אחרים. שר הבריאות אמר שיתפטר מהממשלה, וממשיך לשבת בקואליציה, זה צחוק ילדים? או שאתה פורש או שאתה לא פורש!!".

"אותו דבר בכותל, נותנים מקום לחילול הקודש, מתפללים נשים וגברים יחד, נשים מניחות תפילין, חילול הקודש חילול הקודש, אם תבוא אישה עם תפילין לכנסת, יתנו לה להיכנס שמה? או לממשלה? אבל כשמדובר בענייני קדושה הכל מותר, הכול פרוץ, ואין מי שיעמוד כנגד".

"איפה הנציגים שלנו? איפה חברי הכנסת החרדים? ש"ס, 'אגודה', 'דגל' – לא מעניין אותו, 'שלום עלייך נפשי'. ואם אנחנו באים למחות - מקבלים כאלו לחצים ואיומים על כל הרבנים, טלפונים מכאן וטלפונים מכאן, נחרים אותך, ננדה אותך, איפה הגענו? אפילו למחות לא יכולים? צריכים כולם להתאחד להלחם מלחמת השם בגיבורים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד