י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרמה מתפתחת > פרסום ראשון

נשיא ה'מועצת' נגד המועמד: חשבנו שהפקת לקחים, מסתבר שלא

האם פסטיבל טריפות המתוכנן להתקיים בירושלים יטרוף את הקלפים במרוץ המוניציפלי? נשיא ה'מועצת' חתם יחד עם רבנים נוספים מהעיר על מכתב חריף נגד אחד המועמדים המובילים: "אטימות נוראית וחוסר רגש מצד המארגנים ומצד השותקים - פרויקט מפוקפק רווי אדי אלכוהול"

נשיא ה'מועצת' נגד המועמד: חשבנו שהפקת לקחים, מסתבר שלא
אלקין (משמאל) לצד יו"ר ש"ס דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב מחאה חריף המתפרסם כעת לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', שנשלח היום (חמישי) לשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, מביעים רבני העיר העתיקה את מחאתם על פסטיבל הטריפות שנערך בגיא בן הינום בסמוך לעיר.

על המכתב החריף, שהגיע לידי 'בחדרי', חתמו: נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן, רב העיר העתיקה הגאון רבי אביגדור נבנצל ומשגיח ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה חיים שלנגר.

תחת הכותרת "מחאה חריפה נגד הפסטיבל החדש 'אוטו-אוכל' בגיא בן הינום", כתבו הרבנים: "לאחר הפסטיבל ההזוי 'שן הזהב התיכונה' בו הפניתם (בשוגג?) יהודים לאכול טריפות ברובע הנוצרי ליד כניסת הקבר (ומחינו נמרצות), חשבנו שהפקתם לקחים מהטעות הגסה - מסתבר שלא!!! נדהמנו לשמוע שהפעם אתם מארגנים במשך חודשיים בערבי ג' ד' ה' פסטיבל חדש לאכילת טריפות בשן 'אוטו אוכל' במדשאת גיא בן הינום".

הרבנים הוסיפו במכתב שהגיע לידי 'בחדרי': "ייחודה של ירושלים עיר הקודש בקדושתה, כשרותה וטהרתה; פתיחת הפסטיבל הנ"ל בימי ''בין המצריים'' - ימי האבל על חורבנה של ירושלים מראה על אטימות נוראית וחוסר רגש מצד המארגנים ומצד השותקים. אנו מצפים שתסירו את 'משאיות הטריפה' מהפרויקט המפוקפק רווי אדי האלכוהול וכו'".

לסיום כתבו הרבנים בחריפות ובכאב: "בדיוק כך החלה ההידרדרות במתחם תחנת הרכבת הישנה! בדיוק כך החלה ההידרדרות במתחם שוק מחנה יהודה! ועכשיו אתר חדש מאותו הזן, ביוזמתכם הלא ברוכה. בוודאי לא התכוונתם לתוצאה גרועה זו. תיקונכם המיידי חיוני, נדרש ובלתי ניתן לוותר".

כפי שנודע ל'בחדרי', המכתב נשלח היום לשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, המתמודד גם לראשות העיר. הסיבה: הרשות לפיתוח ירושלים שמארגנת את הפסטיבל, נמצאת תחת חסות משרדו ומתוקצבת על ידו. בנוסף, מכותבים בו גם ראש העיר ניר ברקת, שמכהן כיו"ר הרל"י, מנכ"ל הרשות ו"חברי מועצת העיר ירושלים שומרי מצוות ד'", על פי לשון הרבנים.

כזכור, כפי שהתפרסם ב'בחדרי חרדים', במהלך חודשי הקיץ יערך פסטיבל אוטו אוכל בגיא בן הינום, כשבמהלך ימי האירוע יוצעו לציבור דוכני אוכל, כשחלק ניכר מהדוכנים יציעו מנות טריפה, שקצים ורמשים לציבור הרחב. אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' מכתבו של רבה של ירושלים הגר"א שטרן, שהעניק כשרות לדוכני האוכל הכשרים באירוע בדיעבד. הרב הסביר במכתבו, כי "לא ידע כי מדובר באירוע בעל מימון ציבורי וחשב כי מדובר באירוע של יזם פרטי.

 

פסטיבל טריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד