י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בנאום המרתק

יו"ר הקואליציה מפתיע: "אם לא היתה תורה - לא היה עם יהודי"

חבר הכנסת אמסלם ידוע בקרבתו למסורת ישראל, למרות שאינו חובש כיפה. אתמול נאם בוועדת הגיוס והפליג בערך לימוד התורה • צפו בדבריו המפתיעים

יו"ר הקואליציה מפתיע: "אם לא היתה תורה - לא היה עם יהודי"
פלאש 90

במהלך דיון בוועדת הגיוס אתמול (שני), הפתיע יו"ר הקואליציה חה"כ דודי אמסלם מ'הליכוד', בדברים שאמר על ערך לימוד תורה בעם ישראל.

אמסלם אשר אינו חובש כיפה, דיבר על חשיבות לימוד התורה ואמר, "אם לא הייתה תורה אני מניח שלא היה עם יהודי". לדבריו, "אמפריות שלמות התפוצצו והתבוללו ואינן קיימות, רק עם ישראל, עם קטן נשאר - למה? להבנתי, בגלל התורה. אם אין תורה אין עם". כך יו"ר הקואליציה בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים'.

אמסלם הסביר כי, "בוודאי שערך הגיוס הוא ערך חשוב מאוד בשביל זה יש את החוק הזה, הרעיון שלנו הוא שמי שתורתו אומנותו יישאר 'תורתו אמנותו', מי שבעצם לא לומד ורק רשום בישיבה, אנחנו מעודדים אותו ללכת לצבא ואם קשה לו ולא יכול ללכת לצבא אז שיעשה שירות לאומי".

בהמשך הדיון התייחס חה"כ אמסלם להליך הדיון ואמר, "החוק הזה זה אחד החוקים הכי מורכבים שאני נתקלתי בהם, ולכן זה דורש גם זמן להיכנס לדקויות, אני יכול להעביר אותו בבליץ אבל יכול להיות שאז אנחנו עושים טעויות בדרך, אבל יכול להיות שזה מה שנעשה פה בסוף".

לדברי יו"ר הקואליציה, "בעולם החרדי, גם מה שאמר חה"כ יעקב אשר בפעם הקודמת שהוא דיבר ואני התרגשתי, הוא דיבר הוא ואורי [מקלב] מהבטן, העולם החרדי עובר כאן דבר שהוא מעולם לא עבר, תבינו זה הליבה של העניין זה כל החיים - הם מדברים על החיים עצמם יש בתים שהם מפוצלים".

אמסלם הוסיף ואמר כי "גם שם צריך את הזמן לעכל בכלל את האירוע". לדברי אמסלם, "אנחנו בשיח איתם כי בסופו של דבר אני חושב שאנחנו רוצים להביא משהו טוב לעם ישראל, שבסוף באמת ניתן יהיה גם ליישם אותו".

חוק הגיוס דודי אמסלם לימוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד