י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אנטישמיות מתגברת: שליח חב"ד בעיר הגרמנית - הותקף

 שליח חב"ד לעיר אופנבך שבגרמניה, הותקף בידי מספר נערים ממוצא אפריקני בעת שהיה בדרכו לבית הכנסת בערב שבת האחרון • "הם קראו לעברי 'יהודי' והצמידו כינוי גנאי", סיפר הרב

אנטישמיות מתגברת: שליח חב"ד בעיר הגרמנית - הותקף
Zack Wajsgras/Flash90

הרב מנחם מנדל גורביץ שליח חב"ד לעיר אופנבך שבגרמניה, הותקף בידי מספר נערים ממוצא אפריקני בעת שהיה בדרכו לבית הכנסת בערב שבת האחרון. "הם קראו לעברי 'יהודי' והצמידו כינוי גנאי, צעקו, 'תשחררו את פלסטין', וקריאות נוספות", סיפר הרב לאתר hessenschau.

לדברי הרב, הוא עצמו צועד ברחוב עם הכיפה, אל אף שהוא יודע שהוא יותקף על ידי מהגרים מוסלמים, אך הילדים שלו חוששים ולא מוכנים לצעוד עם כיפה, והם חובשים כובע ברחוב.

הרב גורוביץ מספר כי לפני חמש שנים מספר נערים צעקו עליו ברחוב כינויים אנטישמיים. לאחר שהאירוע פורסם, תושבי המקום בו מתגורר הרב ארגנו פגישה בין הרב לנערים, והם התנצלו. הרב גורביץ' כתב לאחר מכן בפוסט שפרסם כי, "ההתנצלות היא בלה בלה בלה".

התקיפה המילולית הזו מצטרפת לתקיפה פיזית של יהודי בברלין, שם יהודי ממוצא סורי הוכה ביום שבת האחרון. האיש בן ה-25 סיפר למשטרה כי הוא נכנס לוויכוח עם שבעה גברים ושלוש נשים, לאחר שהם זיהו כי הוא עונד שרשרת של מגן דוד, אחד מהגברים נתן לו אגרוף, תוך כדי שהוא קורא לעברו קריאות אנטישמיות. היהודי החל לברוח אך נפל, וחטף אגרופים נוספים ובעיטות ממספר אנשים נוספים בקבוצה. האיש פונה לבית חולים לטיפול רפואי, התוקפים שוחררו לאחר חקירה.

בחודשים האחרונים, היהודים לא מרגישים בטוחים בגרמניה. לפני מספר שבועות, הנערה היהודיה סוזנה פלדמן נרצחה על ידי מהגר. שבועות קודם לכן, אדם חובש כיפה הוכה ברחוב בברלין. ישראלי נוסף הוכה באמצעות בקבוק זכוכית בברלין לפני כחודש על ידי מספר מוסלמים, לאחר שהם דרשו ממנו לכבות שיר ישראלי שהוא השמיע בפלאפון שלו בתחנת הרכבת. תלמיד יהודי בבית ספר בברלין עבר התעללות לאורך חודשים ולא זכה ליחס מההנהלה, לאחר שמספר תלמידים קראו לעברו קריאות אנטישמיות, ואמרו לו שהוא צריך לחשוב על משפחתו שנשרפה בשואה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד