י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'דגל' נגד 'אגודה'

קרב איתנים בין הסיעות החרדיות: מי יהיה הנציג בבחירות לרבנות

שתי סיעות חרדיות בכנסת פתחו במאבק סוער על השאלה מי מביניהן תשגר נציג לגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית - שיתכנס לבחור את רבני המועצה בעוד קרוב לחודשיים. מי הח"כים שנבחרו לייצג את כל אחת מהסיעות, ומה טוענים הצדדים? הסיפור המלא - בפרסום ראשון

קרב איתנים בין הסיעות החרדיות: מי יהיה הנציג בבחירות לרבנות
הח"כים אשר ואייכלר

'בחדרי חרדים' חושף בפרסום ראשון - קרב פנימי בסיעת 'יהדות התורה', סביב זהות המועמד לחבר גוף הבוחר לבחירת מועצת הרבנות הראשית. על התפקיד מתמודדים בשלב הזה שניים מחברי הסיעה, כאשר מטעם 'אגודת ישראל' ניצב חה"כ ישראל אייכלר ומטעם 'דגל התורה' חה"כ יעקב אשר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ח"כי 'דגל התורה' משה גפני, אורי מקלב ואשר, נועדו בימים האחרונים והחליטו כי נציג הסיעה צריך לזכות בתפקיד ולכן הוחלט כי חה"כ יעקב אשר יגיש מועמדות מטעם סיעת 'יהדות התורה'.

אלא שבסיעת 'אגודת ישראל' החליטו גם הם להציג מועמד משלהם ובהחלטת יו"ר הסיעה, סגן השר יעקב ליצמן, הוחלט כי חה"כ ישראל אייכלר יגיש מועמדות לתפקיד המיוחל.

ב'דגל' אומרים כי בפעם הקודמת שימש אייכלר כנציג הסיעה ועכשיו הגיעה תורה של 'דגל התורה'. מנגד, ב'אגודת ישראל' אומרים כי אין פה תורנות על התפקיד וכי "ב'דגל' מוזמנים להביא את העניין להצבעה בסיעה ביום שני הקרוב".

כך או כך, הערב (רביעי) פורסם כי הבחירות למועצת הרבנות יערכו בכ"ג אלול, אז יצביעו 150 חברי הגוף הבוחר על זהותם של עשרה רבנים שיתמנו למועצת הרבנות הראשית.

בשבוע הבא ביום רביעי תתכנס וועדת הכנסת ותקבע מי יהיו חמשת נציגי הכנסת בגוף הבוחר. קודם לכינוס הועדה פנה יועמ"ש הכנסת, אייל ינון, לחברי הכנסת, בדרישה לתת ביטוי לייצוג נשים בגוף הבוחר. "עיקרון הייצוג ההולם לשני המינים הוא עיקרון מרכזי בשיטת המשפט הישראלי, ומן הראוי שהדבר יבוא לידי ביטוי גם בגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית", כתב ינון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד