ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ביצוע ספונטני בגינה הבני ברקית

הליטאים פגשו את ר' מענדל והחלו לשיר איתו

המשפיע המוזיקלי התיישב לו בגינה בני ברקית צדדית ושקטה ולגם כוס ברד ביום לוהט, בחורים ליטאים שזיהו אותו, התקבצו סביבו, שמעו איזו אימרה מאוצרו הבלום וגם, איך לא, נפרדו בשירה 

המשפיע ר' מענדל ראטה
המשפיע ר' מענדל ראטה

ביום שלישי השבוע, התיישב לו המשפיע המוזיקלי ר' מענדל ראטה בגינה בני ברקית ללגום כוס ברד, הוא לא זכה לסיים אותו לבד, עד מהרה התקבצו סביבו כמה בחורים ליטאים שחלפו על פניו וזיהו אותו.

וכה מספר ר' מענדל בדף הפייסבוק שלו:   

זה היה שלשום. התיישבתי לי בגינת בית שמאי, בבני ברק. פשוט כי רציתי לשתות כוס ברד ולא נעים להסתובב ברחוב עם כוס ברד. הפתרון הוא לקנות במאפה שליד גינת בית שמאי ולברוח מהר לגינה. זוהי גינה שקטה, כמעט ללא אנשים. אבל לפעמים עוברים שם בחורים צעירים שמתיישבים עם מיני מאפה או כדו׳.

עברה שם קבוצת בחורים מישיבת פוניבז׳ לצעירים. בגיל 15 בערך. הם הכירוני מכמה סרטונים והתחילו לשאול כמה שאלות. נכנסתי איתם לשיחה מעמיקה קצת. על עולם הישיבות של היום. אמרתי להם שעולם הישיבות אמנם מחנך את בניו ללמוד ולהתפלל, אבל שוכח ללמד אותם על רוחניות, על הנשמה, על הדרכים לפתח את הנשמה.. אני רואה שהם שותקים ואני שואל: אתם מזדהים עם מה שאני אומר? אחד עונה לי: כל זמן שאתה רואה החבר׳ה שותקים זרום.. בנתיים אנחנו איתך בכל מילה.. דיברנו בערך שעתיים.

השיחה הזאת באמצע גינה עם בחורים צעירים על בורא העולם, הזכירה לי את הסיפורים על הבעל שם טוב זי״ע שהסתובב בין כפרים ודיבר עם יהודים על הרבש״ע.. החילוק הוא רק שהבעש״ט היה איש קדוש ונשגב והוא דיבר עם יהודים פשוטים וכפריים, ואני דיברתי עם בחורים צדיקים שלומדים הרבה הרבה יותר ממני ומתפללים יותר טוב ממני. יחי ההבדל הקטן. אבל עדיין, צריך לפתוח את שערי הנשמה בעולם הישיבות.

לסיום, מספר המשפיע המוזיקלי, בסוף בקשו הבחורים שנשיר משהו ביחד. שרתי איתם את 'אחינו כל בית ישראל'. קבלו סרטון. 

מענדל ראטה משפיע אחינו כל בית ישראל ליטאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד