י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך מסקר 'יתד' את האסיפה הדגלאית

אחרי הזעם, 'דגל' מבהירה: נעשה רק מה שיורו מרנן

בלי להזכיר את העיר אלעד, העיתון 'יתד' משרטט הבוקר את המפה המוניציפלית של התנועה הדגלאית • ירושלים: "חשש מפתחון פה להסתה אנטי-חרדית" • ב"ש: "המו"מ עבר קשיים, יש התקדמות מסוימת" • הפניה לאגו"י: "במידה ויוחלט על הליכה עצמאית, שיעשה בכבוד וללא מדנים"

אחרי הזעם, 'דגל' מבהירה: נעשה רק מה שיורו מרנן

מרימה דגל: לאחר שהשבוע ביום רביעי היא כינסה את חברי הנהלתה הארצית והכריזה על כך שהיא תבחן אפשרות להליכה עצמאית ללא 'אגודת ישראל' בבחירות לרשויות המקומיות, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', 'דגל התורה' מחדדת באופן מפורט את הקווים שינחו אותה בבחירות המוניציפליות וכפי שעלה השבוע בארוכה באסיפה שהתקיימה בבית 'דגל התורה' בבני ברק.

הבוקר (שישי) מפרסם הביטאון הליטאי את סיכומה של האסיפה הדגלאית, כשהכותרת היא דבריו של הגר"נ זוכובסקי על כך ש"נעשה רק מה שיורו לנו מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א לאחר שהנציגים יביאו את הנתונים והאפשרויות".

ירושלים: "בחינה מדוקדקת של ההיתכנות המעשית"

העיתון מתייחס להכרזתה השבוע של האחות 'אגודת ישראל' על הרצת יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים, והוא מתנסח בזהירות. על פי העיתון המפלגתי יש לבדוק בזהירות ובאחריות האם ריצתו של המועמד החרדי לא תגרום לפתחון פה חילוני, "בנוגע להכרעות הצפויות בירושלים בנוגע לתמיכה במועמד לראשות העיר, יש להתייחס לסוגיה זו באחריות כבדת משקל ובבחינה מדוקדקת של ההיתכנות המעשית והאם יש סיכוי ממשי לבחירתו של מועמד חרדי לצד החשש מפתחון פה להסתה אנטי-חרדית שתוביל ללכידות במגזר הכללי סביב ראש עיר חילוני. מצב זה יכול להביא לאיבוד הישגים משמעותיים ותפקידים רבי השפעה ומשמעות לציבור החרדי כולו".

"הודגש", נכתב בנוסף הבוקר ב'יתד נאמן', "כי במהלך הישיבה הובעה העמדה כי אין זו שאלה או עמדה אישית כלפי סיטואציה כזו או אחרת, אלא גישת אחריות מרבית שמטרתה לשמור באופן בטוח ככל האפשר על קדושת העיר, צביון העיר וצרכי המגזר החרדי ועל כן הדבר מצריך כובד ראש טרם תידון השאלה הפוליטית. נתונים אלה ותפיסה זו יועלו על שלחנם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ויובאו להכרעתם".

דייטש עם ראש ישיבת חברוןדייטש עם ראש ישיבת חברון

דייטש עם ראש ישיבת חברון

בית שמש: "המו"מ עבר קשיים, בימים האחרונים יש התקדמות"

לאחר ההתייחסות לירושלים, מתייחס 'יתד' לעיר בית שמש, וכותב כי למרות המו"מ התקוע מול ראש העיר משה אבוטבול, "בימים האחרונים יש התקדמות מסוימת". וכך נכתב: "בנוסף, ניתנה סקירה על פרטי המו"מ בבית שמש, המתקיים מול רה"ע המכהן ומבקש להיבחר שוב. אל הליך זה, שטרם הסתיים, נשלחו הנציגים בתחילת הקיץ לאחר הכרעתם של מרנן ורבנן שליט"א, אשר הנחו לנסות ולוודא את האפשרות להבטיח ע"י הנהגת העיר הקיימת את מלוא צרכיהם של בני הישיבות ועולם התורה בבית שמש, במקביל לחלופה האפשרית של הצבת מועמד מטעם דגל התורה".

"בישיבה עלה כי מו"מ זה עבר קשיים, עיכובים וחסמים מיותרים, אלא שבימים האחרונים יש התקדמות מסוימת במשא ומתן הנוגע להבטחת הנדרש לצורכי בני הישיבות ועולם התורה. לאחר שיסתיים התהליך ישובו נציגי דגה"ת עם תוצאות המשא ומתן לגדולי ישראל, יקבלו את הכרעתם וינהגו כפי הוראתם".

"לבחון אפשרות להליכה עצמאית של דגל התורה"

כאן מעלה העיתון את ההחלטה המרכזית של האסיפה וכפי שנחשף השבוע ב'בחדרי חרדים': לבחון ריצה עצמאית של 'דגל' בכל הארץ ולהביא את הנתונים לפני גדולי ישראל, "כמו כן, לאחר דיון נרחב, ועל דעת רבני התנועה שליט"א ובהכרעתם, החליטה הנהלת דגה"ת פה אחד להנחות את המחלקה המוניציפלית לבחון אפשרות להליכה עצמאית של דגל התורה בבחירות לרשויות המקומיות, כדי להגיע למיצוי מקסימלי של הכוח החרדי בערים שונות, לתת ייצוג ראוי לציבור ולצרכיו, ולמנוע מחלוקות, כמובן לאחר שהדבר יובא להכרעת גדולי התורה".

"למצוא את הדרך שהדבר ייעשה בדרך של כבוד וללא מדנים"

"ההנהלה פנתה בדבריה לסיעתה השותפה – אגו"י, שבמידה ויוחלט על הליכה עצמאית, למצוא את הדרך שהדבר ייעשה בדרך של כבוד וללא מדנים וכפי שכבר היה בעבר בערים מסויימות. הישיבה ננעלה בכובד ראש ובתחושת שליחות כבירה של כלל העוסקים במלאכה, לקראת מערכה נרחבת שמטרתה קידוש שם שמים והנפת דגל התורה ובניה בכל מקום ומקום".

יודגש, כי העיר אלעד כלל לא הוזכרה הבוקר בעיתון הדגלאי, אולם כזכור 'בחדרי חרדים' חשף כי באסיפה השבוע אמר הגר"י אפרתי כי יש להשאיר את ראש העיר הקיים ישראל פרוש לקדנציה נוספת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד