י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרסום ראשון

ש"ס מנסה לשנות את כללי המשחק: אלפי בחורים יעבירו כתובות

מערכת הבחירות המוניציפליות תופשת תאוצה ברחבי הארץ, ובש"ס יוצאים ביוזמה שתנסה להטות לטובתם את המערכה באחת הערים האסטרטגיות ביותר בציבור החרדי • בסיעה הספרדית יצאו במכתב לכלל בחורי הישיבות הלומדים בעיר להעביר אליה את כתובתם לעיר

ש"ס מנסה לשנות את כללי המשחק: אלפי בחורים יעבירו כתובות
צילום: יעקב כהן

פרסום ראשון: על רקע המאמץ של תנועת ש"ס להגדיל את כוחה של הסיעה בירושלים, ל'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר חבר מועצת העיר ירושלים, פיני עזרא, לאלפי בחורי הישיבות הירושלמיות שאינם מתגוררים בירושלים, בפנייה להעביר את כתובת מגוריהם לבירה - לקראת מערכת הבחירות המכרעת בעוד כשלושה חודשים.

במכתב, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב עזרא, "לקראת מערכת הבחירות המוניציפליות שתתקיים בתאריך כ"א חשוון, פונה אני אל בני הישיבות היקרים הלומדים בירושלים ולנים בפנימיה, אשר נהנים מידי יום מפעולותיהם הברוכות של נציגי הציבור בעיר. לנצל את זכותם החוקית ולהעביר את כתובת מגוריהם לכתובת הפנימייה בה הם גרים",


עזרא מוסיף כי: "ישנם אלפי בני תורה שאינם מנצלים את זכותם לבחור ולהשפיע על העיר בה הם גרים". לדבריו: "מערכת בחירות זו היינה מן המערכות החשובות ביותר לציבור יראי ה', בה יוכרע צביונה ואופייה של העיר הקודש לשנים הבאות".

במכתבו, שמופץ בישיבות בירושלים עם פתיחת 'זמן אלול' היום, מזמין עזרא את בחורי הישיבות גם להגיע אל לשכתו ולבצע דרכה את ההעברה במערכות משרד הפנים. עזרא כותב כי, "כל קול יכריע את המערכה. בחור ישיבה המתגורר בפנימייה, הרי הוא כתושב ירושלים".

לאחרונה פרסם העיתונאי ישראל פריי ב'קו עיתונות', כי תנועת 'המרכז לצעירי ירושלים' עומדת מאחורי העברת כתובת מסיבית של אלפי סטודנטים לירושלים - דבר העשוי לשנות את מפת המצביעים ולהטעות את הכף נגד מועמד חרדי בבירה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה כי בראשון לציון - העבירו תלמידי ישיבה רבים הלומדים במוסדות התורה במקום, את כתובתם לעיר. זאת, במטרה לאפשר להם להצביע במקום מגורם החדש, ולחזק את המפלגות החרדיות בבחירות שיתקיימו בעוד 159 ימים. 

המגמה שתפסה תאוצה לא רק בראשון לציון, אלא אף בערים נוספות - קיימת בעיקר בישיבות המזוהות עם המגזר הליטאי, שמפלגתן היא 'דגל התורה', כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

מלבד ראשון לציון, גם בעיר אלעד מתכוונים תלמידי ישיבת 'תורה בתפארתה' להעביר את כתובתם לעיר, וזאת במטרה להעניק לסיעה המייצגת אותם במועצת העירייה המקומית כוח נוסף בבחירות.

ש"ס בחורי ישיבות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד