י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לראשונה בחייו

רה"מ נתניהו הדליק נר אצל סבו הגר"א • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו פקד היום לראשונה בגיל 68, את קבר סבו הגאון מוילנא זצ"ל, לקראת סיום ביקורו המדיני בליטא: "משפחתי היא בעלת שורשים ליטאיים עמוקים. אני ליטאי משני הצדדים" • צפו

רה"מ נתניהו הדליק נר אצל סבו הגר"א • צפו
נתניהו בכניסה לאהל הגר"א צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם את ביקורו המדיני בליטא, בקברו של הגאון רבי אליהו מוילנא זצ"ל, כשהוא נמנה על צאצאיו.

נתניהו הגיע אחר הצהריים יחד עם רעייתו הגב' שרה נתניהו, לקברו של 'הגאון' אשר מנוחתו כבוד בבית העלמין בוילנא. בני הזוג התעכבו תחילה בפתח האוהל וקראו את הכיתוב המופיע בחזיתו ולאחר מכן נכנסו והדליקו נר על המצבה.

קודם לכן ביקר ראש הממשלה בבית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית בליטא.

וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ

במהלך הביקור אמר רה"מ נתניהו לאנשי הקהילה: "זה מאוד מרגש עבור רעייתי שרה ועבורי להיות כאן איתכם היום בבית הכנסת הכוראלי יחד עם שר החוץ של ליטא, לינאס, ידיד יקר. אני רוצה להודות לך, לינאס, על שאתה ניצב לצידה של ישראל ולצד האמת בפורומים אירופיים, על כך שאתה מספר לעמיתיך על מה שישראל עושה כדי להציל את חייהם של אזרחים אירופיים רבים כל כך".

ראש הממשלה חשף כי, "בזכות אנשי המודיעין האמיצים ורבי התושייה שלנו, הצלנו חיים של אזרחים אירופיים רבים במדינות רבות. ישראל, במובנים רבים, היא המגן של אירופה, והגיע הזמן שאירופה תבין זאת".

בנוסף שיתף ראש הממשלה את הנוכחים על אודות הטיול השבתי שלו ואמר; "רעייתי שרה ואני צעדנו אתמול ברחובות הגטו היהודי בווילנה. ראינו את הבתים היהודיים. שרה אמרה שהיא יכולה לראות את פניהם של הילדים היהודים הקטנים מלפני 75 שנה".

"ראינו את התיאטרון היהודי, יכולנו לשמוע את נגינת הכינורות, ראינו חדרים של חלק ממאה בתי הכנסת היהודיים, ראינו את הבריקדות, שם יחיאל שיינבוים ורעיו האמיצים לחמו עד מוות בכובשים הנאצים, ראינו את ההתנגדות היהודית בלבו של הגטו וראינו את החצרות בהן קיבצו את היהודים לפני שהם נשלחו לפונאר, שם הם נורו ע"י משתפי פעולה ליטאים וע"י הנאצים ולאחר מכן הושלכו אל תוך בורות המוות. ראינו את כל זה", הוסיף נתניהו.

עוד הוסיף נתניהו, "אתמול ראינו את תפארתה של וילנה היהודית שאבדה, ובביקור זה אנחנו רואים ביטוי למה ששוקם – עלייתה של מדינת ישראל היהודית שנולדה מחדש. איזו דרך עשינו ב-75 שנה, מבורות המוות של פונאר למעצמה הולכת ועולה בעולם. איזו דרך עשינו".

ראש הממשלה שיתף את החוויה האישית שלו, בביקור המדיני שלו בליטא, "משפחתי היא בעלת שורשים ליטאיים עמוקים. אני ליטאי משני הצדדים, יש לי אמנם גם גנים יהודים ספרדים, אבל נדבר על זה פעם אחרת. אני מגיע לווילנה, למעשה חוזר לווילנה, כראש מדינה יהודית גאה, חזקה ומתקדמת. מה השתנה ב-75 השנה האחרונות הללו מבחינת העם היהודי? לא הניסיונות להשמיד אותנו, עדיין יש כאלה שמבקשים להשמידנו".

ליטא וילנא הגאון מוילנא בנימין נתניהו שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד