ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בהשתתפות אדמו"רים וראשי ישיבות

אלפים יצאו בער"ש למחות על עבודות הרכבת

בהשתתפות אדמו"רים ורבנים: אלפים יצאו בליל שבת לציר ז'בוטינקי בבני ברק למחות על חילול שבת בעבודות הרכבת הקלה • בין המוחים לאורך הצירים: האדמו"רים מאלכסנדר, דאראג, מודזי'ץ, ר"י פוניביז', הגרמי"ל לנדא וכן קהילות חב"ד, בעלזא, צאנז, סערט ויז'ניץ, סאטמר ועוד

אלפים יצאו בער"ש למחות על עבודות הרכבת
פלאש 90 צילום: פלאש 90

אלפים יצאו בליל שבת לציר ז'בוטינקי בבני ברק למחות על חילול שבת בעבודות הרכבת הקלה, לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל את הערר והתיר לחברת נת"ע ודניה סיבוס להמשיך את העבודות.

המתפללים הרבים, התפרשו על הציר מצומת גהה ועד לצומת מכון מור. הכביש לא היה מלא לאורך הציר, אך בצמתים גהה, השומר, הרב שך, סוקולוב ורבי עקיבא היו מלאים במתפללים.

מאות שוטרים נערכו בצירים העוקפים ובנקודות המשפיעות לאורך מתווה המחאה ופעלו להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של ציבור המשתתפים.

על פי הודעת המשטרה, במהלך העצרת, ניסו כמה משתתפים לפרוץ לאתר עבודות הרכבת הקלה בסמוך לכביש 4 ואולם ניסיונם כשל בזכות פעולה מהירה של שוטרים במקום. למעט אירוע זה, לא נרשמו תקריות חריגות.

ראש העיר, חנוך זייברט, הגיע לתפילת מנחה בבית הכנסת הראשונים רחוב רבי עקיבא 17, ומשם יצא לעבר רחוב ז'בוטינסקי להשתתף במחאה למען כבוד השבת.

המחאה שהתפרסה לאורך כל הצירים: האדמו"ר מויז'ניץ היה בצומת קוקה קולה יחד עם חתנו האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש. 

האדמו"רים מאלכסנדר, דאראג, מודזי'ץ, מכנובקא בעלזא, היו ברצועה בין רחוב הרב שך לרחוב סוקולוב. בצומת רחוב רמב"ם ז'בוטנסקי היה האדמו"ר מביאלא בני ברק, בצומת ז'בוטנסקי רבי עקיבא היו האדמו"רים מבוטושאן, קוידינוב והגרי"מ אלטמן גאב"ד חוג חתם סופר. 

הגר"ש מרקוביץ ראש ישיבת פוניבז' בפינת הרחובות סוקולוב - ז'בוטינסקי יחד עם רבני הישיבה, הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ היה בגשר רמת אלחנן.  

קהילות חב"ד, בעלזא, צאנז, דושינסקיא, סערט ויז'ניץ, סאטמר וקרעטשניף התפרסו גם לאורך כל הצירים.

ראש סניף בני ברק ב'איחוד הצלה', אפי פלדמן, סיפר בצאת השבת: "עם קבלת ההחלטה ליציאה לעצרת התפילה ולאור דרישת הרבנים שכלל העבודות סביב העצרת יהיו על ידי אינם יהודים, קיבלנו פנייה מראש העיר לאבטח רפואית את האירוע. זאת מכיוון שאנו מפעילים מידי שבת אמבולנס בבני ברק על ידי נהג שאינו יהודי".

פלדמן מוסיף: "פניתי לראש צוות מזרח ירושלים באיחוד הצלה, רומן פירס, והוא נענה בשמחה לסייע. את העצרת אבטחו שישה נהגי אמבולנס שאינם יהודים יחד עם רופא וחובשים ממזרח ירושלים שנפרסו לאורך ציר העצרת והגישו עזרה רפואית לשישה נפגעים במצב ששניים מהם פונו להמשך טיפול בביה"ח ובמרפאת טרם. כמו כן, החובשים סייעו באיתורם והשבתם של 30 ילדים שאבדו בקהל".

לדבריו: "במוצאי שבת קיבלנו תשבחות מרבני העיר על ניהול אבטחת האירוע תוך דקדוק על כל כללי ההלכה".

שבת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד