י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הצביעות נחשפת לעין כל

מועמד 'יש עתיד' מגיב לסערת הסרטון: "אף אחד לא ישתיק אותנו"

הסרטון שפרסם מועמד 'יש עתיד' בחולון, שכלל פגיעה גזענית בחרדים תושבי העיר, ממשיך לעורר סערה. לאחר שאחד הגולשים ערך אותו ושם במקום תמונה של חרדים - תמונה של אתיופים, ח"כית מ'יש עתיד' התעוררה לחיים ותקפה את הגזענות: "חוסר רגישות לציבור שלם. רשעות" 

מועמד 'יש עתיד' מגיב לסערת הסרטון: "אף אחד לא ישתיק אותנו"
אילן גזית על רקע עצרת בחירות של ג' צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

סערת הסרטון הגזעני שפרסם מועמד 'יש עתיד' לראשות העיר חולון אילן גזית, ממשיך לעורר סערה. אחד הגולשים לקח את הסרטון וערך אותו בכשרון רב. במקום התמונה של החרדים הוא שילב תמונה של אתיופים, או אז קמו הצבועים ותקפו את מפברק הסרטון על שפגע בעדה האתיופית. אותם אלה שהגנו על החרדים חשפו את צביעותם של תוקפי הסרטון האתיופי, כאשר מדובר באתיופים ישנה הסכמה מקיר לקיר שזו גזענות ושנאה לעדה, אבל נגד החרדים הכל מותר, כשר ולגיטימי.

גזית עצמו הגיב לסרטון בדף הפייסבוק שלו: "אחי מהקהילה האתיופית ותושבי חולון היקרים. בימים האחרונים התפרסם סרטון מטעמי המעודד את הציבור בחולון לצאת ולהצביע בבחירות שיתקיימו ב 30.10. לצערי, מישהוא מטעם מתנגדי הפוליטיים עשה מעשה שפל, ציני ומכוער, ושתל בסרטון שלי תמונות מפוברקות של חברי ואחי מהקהילה האתיופית. חברים, לא היה ולא נברא. זהו סרטון שיקרי ומפוברק הגובל בפשע והסתה ועל כך מוגשת תלונה במשטרה".

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מ'יש עתיד', המייצגת את בני העדה האתיופית, הגיבה לסרטון בחמת זעם: "בשל ריבוי הפניות אלי לגבי הסרטון הנ"ל. אומר לכולכם, זה מפוברק! מישהו לקח סרטון עם תמונות אחרות והחליף לתמונות של יוצאי אתיופיה. השימוש הציני של מי שעשה את זה בחוסר רגישות לציבור שלם הוא רשעות ואי אכפתיות לכאב של הקהילה. גם את הסרטון המקורי לא אהבתי. אבל אילן הוא איש ישר ויקר שהאמינו לי שבינו לבין גזענות אין שום דבר. וכמו שאמרתי הסרטון מפוברק".

התגובות לא איחרו לבוא והח"כית הותקפה בעשרות טוקבקים, שיצאו נגד האפליה, כאשר גזית אמר את אותם דברים נגד החרדים, הח"כית לא מיצמצה, רק מישהו חמד לצון והחליף את התמונות לאחיה האתיופים והנה היא קמה והזדעקה; "ועכשיו כשאת יודעת שהסרטון מכוון נגד קבוצה אחרת בעם את חיה איתו בשלום? הכל טוב? את רגועה?? לי סרטון כזה נתקע בגרון ולא עובר ולא משנה אם מופיעים שם אתיופים או חרדים. שתי הקבוצות הן חלק מהעם שלי. מעדיפה אחדות על פילוג ושנאה", כתבה לה אחת הגולשות.

הח"כית הגיבה לחלק מהמגיבים, אחת התגובות של תמנו-שטה היתה: "לא זכור לי שליצמן וגפני יוצאים להגן על גזענות כנגד יוצאי אתיופיה, בינתיים הם רק מפילים לי חוקים".

בסופו של יום, לאחר שדף הפייסבוק שלה הותקף בתגובות רבות, פרסמה הח"כית פוסט ארוך נוסף בו כתבה: "אחרי שרבים כתבו לי שזאת צביעות להגן על יוצאי אתיופיה אבל לא על חרדים, שכשצריך אגב יודעת לעשות זאת היטב, אומר כולנו עם ישראל וחשוב להרבות באחדות ולהיות טובים יותר האחד לשני, דיון ראוי וראוי שיעשה בכבוד בלי קללות שאגב נפלטו להרבה "חרדי קודש" בעמוד שלי".

"כמו כן, בואו נזכור להיכנס לפרופורציות, בבחירות כמו בבחירות אומרים לא אחת את האמת כדי להוציא את ציבור הבוחרים מהתרדמת, אז למרות שזה עניין של טעם וריח בסרטון של אילן גזית מחולון אין ולו שקר אחד", כתבה הח"כית בפוסט.

היא המשיכה ונימקה את טיעוניה:

1. לחרדים יש כוח פוליטי - בגלל שהם מצביעים יותר עובדתית מחילוניים, זה הנתונים וכנראה גם יותר מיוצאי אתיופיה.

2. הנבחרים החרדים יודעים לדאוג לתקציבים לציבור החרדי, למוסדות החרדים ולציבור החרדי- זאת אמת ולא הסתה.

3. החרדים נשמעים להוראות רבנים ולכן יש להם דפוס הצבעה מאוד סדור ומאורגן יותר.

4. מבחינת הרבה חילוניים החרדים במועצות לא מייצגים אותם ולהפך, למרות שהלוואי יהיה אחרת ונהיה פחות מגזריים.

"אז אפשר להתווכח על הסרטון, אבל לא ניתן בשום אופן להשוות את הסרטון לגזענות גרידא כגון יקבי ברקן, הרחקת ילדים מבתי ספר, הזנחה תקציבית, התעללות בברית מילה, שפיכת דם והטלת ספק יהודים על יוצאי אתיופיה ואגב בעיקר על ידי רבנים חרדים! אז תסלחו לי בואו לא נהיה צבועים פייק ניוז זה טוב, אבל מתקפה מתוזמרת של הציבור החרדי של אכלו לי ושתו לי, ולמה אני פנינה לא מגנה על חרדים, אז אומר כל ישראל יקרים לי השאלה אם גם לכם? ומי הצבוע פה???".

"כי בינתיים כל חוק נגד אפליה וגזענות שלי שאמור לעזור לכל הציבור נופל בגלל נציגי הציבור החרדי ובראשם ח"כ גפני. ראו החוק שלי שנפל בוועדת השרים לאחרונה שהיה אמור להכפיל את הפיצויים בגין אפליה וגזענות. אם ערבות הדדית אז עד הסוף ולא בצביעות", דברי הח"כית בדף הפייסבוק.

לגופו של הסרטון האנטי חרדי, גזית אינו מתנצל ואף מצדיק את דבריו וכך מסר בתגובה ל'ערוץ 20': "מי שלא מצביע מאפשר את חוק המרכולים, מאפשר את תופעת ההדתה ומאפשר את הכפיה החרדית. כל הטענות על אנטישמיות הן סיבוב פוליטי של אלה שמנסים להכתיב לאחרים איך לחיות ואז מתבכיינים שתוקפים אותם. נמשיך להילחם לטובת התושבים ואף אחד לא ישתיק אותנו".

סרטון גזעני סרטון ויראלי אילן גזית פנינה תמנו שטה צביעות יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד