י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המשגיח והדיין הזילו דמעה ביבנה

בחנוכת בית ספר ביבנה השתתף המשגיח הגר"ח וואלקין שסיפר ילדותו בשנות המלחמה בשנחאי 

המשגיח והדיין הזילו דמעה ביבנה
הגר"ח וואלקין בחנוכת בית הספר ביבנה צילום: באדיבות המצלם

בעיר יבנה נערך מעמד חנוכת הבית וקריאת שם לבית הספר 'שובו'. שיאו של האירוע היה, בכניסתו של המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין נשיא קהילות 'כנסת ישראל' שטרח ובא במיוחד למעמד והתקבל בהתרגשות רבה, המשגיח אף נשא דברים קצרים על המהפכה בעיר יבנה וכן ציין את רבני הארגון כנסת ישראל הפועלים גדולות ונצורות

לאחר האירוע פנה המשגיח לדיין הגר"י אברהם נשיא 'שובו' שהגיע מלונדון וסיפר לו שהוא כידוע נולד בשנות המלחמה בשנחאי, ואביו הגרש"ד וואלקין זצ"ל תדיר היה מזכיר את משפחת אברהם שהיו להם כמשפחה בשנות הזעם, ידענו שמשפחת אברהם עמדו לצידנו לאורך כל השנים הקשות, תוך כדי הדברים התברר כי מדובר באביו של הדיין הגר"י שהיה אף הוא בשנות השואה בשנחאי והוא ומשפחתו היה באותם שנים קשות כמשפחה לצד משפחתו של המשגיח , המשגיח והדיין הזילו דמעות התרגשות.

המשגיח הוסיף באותם שנים לא ידענו אם יהיה כלל המשכיות וכאן אנו רואים במהפכה העצומה של רשת שובו, להביא תורה וחינוך יהודי בכל רחבי ארץ הקודש בממדים והיקפים שלא שיערנו כלל באותם שנים קשות, אשרי רשת שובו שזוכו לעמוד בחוד החנית שח מהפיכת הקירוב בארץ הקודש.

הדיין הגר"י אברהם סיים בברכה למשגיח שרשת שובו ימשיכו יחד עם הארגון כנסת ישראל להגדיל תורה ויראה כשהמשגיח עומד לימיננו לאורך ימים ושנים עד ביאת גואל צדק.

הרב חיים וואלקין כנסת ישראל שובו יבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד