י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקרב על אלעד

בכיר עורכי הדין בפנייה דחופה לשר דרעי: "דחה את הבחירות"

לאחר ההפסד הבוקר בבית המשפט העליון, ולאחר שיצחק פינדרוס נפסל מלהתמודד על ראשות העיר אלעד - פנייה דחופה לשר הפנים אריה דרעי לדחות את הבחירות ולהציב מועמד חלופי • הנימוק: "ציבור שלם נותר ללא מועמד - פגיעה אנושה בזכותם הבסיסית לבחור ולהיבחר״

בכיר עורכי הדין בפנייה דחופה לשר דרעי: "דחה את הבחירות"
סערה באלעד צילום: באדיבות המצלם

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעה האחרונה שיגר בכיר עורכי הדין בישראל למשפט מנהלי ומי שהיה בעבר מועמד מוביל ליועץ משפטי לממשלה, עו״ד צבי אגמון, אל שר הפנים אריה דרעי פנייה דחופה בשם 'דגל התורה' וש״ס ובה הוא דורש את דחיית הבחירות לראשות העיר אלעד, כך שיתאפשר להציג מועמד לראשות העיר.

במכתבו כותב עו״ד אגמון בין היתר כי ״משמעות החלטה זו של בית המשפט הנכבד – המשאירה על כנה את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים: לפסול את מועמדתו של פינדרוס – הינה כי ציבור שלם ורחב מאוד, למעשה מרבית תושבי העיר אלעד, נותר ללא מועמד לראשות העירייה. דבר המהווה פגיעה אנושה בזכותם הבסיסית לבחור ולהיבחר״.

בנוסף, חשף במכתבו עו״ד אגמון תקדים משפטי משנת 2003 בו איפשר בית המשפט העליון את דחיית הבחירות וכדלהלן: "אכן, השיקול המרכזי בקיומן של בחירות במועדן הוא מיצוי תכליותיו של ההליך הדמוקרטי, אשר לא רק ייתן ביטוי לזכות לבחור ולהיבחר, אלא גם יבטיח בעקבותיו קיומו של מינהל דמוקרטי אשר בכוחו לפעול על-פי עקרונות מינהל תקין ולספק את השירותים החיוניים לרווחת תושבי המקום.

עוד נאמר במכתב: "במקרים קיצוניים שאין בהם ביטחון כי תכליות אלה אכן יושגו, נתונה לשר הסמכות – ופעמים אף החובה – לדחות את מועד קיום הבחירות כדי להבטיח כי ההליך הדמוקרטי, לכשיתקיים, ישיג את יעדיו העיקריים בקביעת דמותה ודרך פעולתה של ההנהגה המקומית ובעיצוב אורחות חייהם של תושבי המקום".

את מכתבו מסיים עו״ד אגמון בדרישה חד-משמעית ובלתי מתפשרת לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 5 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) ולהורות על דחיית הבחירות.

בתנועות 'דגל התורה' ובש״ס מסרו הערב כי "המונחות כאמור על ידי גדולי ישראל יעשו את כל אשר לאל ידם וימצו כל אפשרות כולל פניה לבית משפט העליון ולכל ערכאה רלוונטית - כדי להגשים את רצונם של גדולי ישראל ורוב תושבי העיר לאפשר להם לבחור מועמד בהתאם לאורח חייהם והשקפת עולמם".

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאז שעות הצהרים המקדמות - מאז נודע דבר פסילתו של פינדרוס - פועלים כ-250 בחורי ישיבות מכלל הארץ ומחתימים את תושבי העיר בעצומה המבקשת לדחות את הבחירות.

פינדרוס אלעד דרעי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד