י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקרב על העיר החרדית

השר הנגבי דחה הבקשה והכריע: הבחירות באלעד יתקיימו במועדן

בתום מאבק ארוך שנמשך זמן רב, השר צחי הנגבי הכריע שלא לקבל את בקשת ש"ס ו'דגל התורה' והודיע שהבחירות בעיר אלעד יתקיימו במועדן, כאשר מול ישראל פרוש לא יוצב מועמד רלוונטי | ההערכה היא שהמאוכזבים מההכרעה יעתרו לבג"צ בשנית, בדרישה לדחות את הבחירות

השר הנגבי דחה הבקשה והכריע: הבחירות באלעד יתקיימו במועדן
צילום: יונתן זינדל, אהרון קורן / פלאש 90

בתום מאבק ממושך שנמשך במשך כל החודשים האחרונים, השר צחי הנגבי הכריע שהבחירות בעיריית אלעד יתקיימו במועדן, כאשר מול ישראל פרוש לא יוצב מועמד רלוונטי.

לא ברור כיצד ינהגו במפלגות "ש"ס" ו"דגל התורה", כאשר אין מי שיתייצב כמועמד רלוונטי מול ראש העיר המכהן ישראל פרוש, שכן ברק צברי הוא היחיד שמועמדותו רלוונטית לתמיכת ש"ס, אך ב'דגל התורה' יתקשו לתמוך בו, בשל משקעי עבר.

עו"ד אגמון ומונק שהופיעו לשימוע היום בפני הנגבי, צירפו לבקשתם עצומה בחתימת ידם של אלפי תושבים בעיר אלעד, המבקשים כי שר הפנים יורה לדחות את הבחירות בעיר, ומתן אפשרות להצגת מועמד חלופי "כדי להגשים את רצון תושבי העיר".

הטעמים שנלוו לבקשה, פורטו ב'בחדרי חרדים' בהרחבה בעתירה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים, לבג"צ ולבקשה שהגישן סיעות ש"ס ודגל התורה לשר הפנים אריה דרעי שהעביר את הסמכות בעניין לשר צחי הנגבי.

"השאלה המהותית שאני נדרש לה לצורך החלטתי" הכתב השר הנגבי, האם האירוע הבלתי-שגרתי באלעד, שהותיר תושבים רבים מתוסכלים לנוכח פסילת המועמד העדיף עליהם, עולה לכדי "נסיבות מיוחדות". הנגבי כותב כי "המשטר הדמוקרטי מעניק לנבחרים סמכויות עצומות, אך באותה נשימה הוא מקפיד להגדיר את מועד תפוגתן".

הערכה היא שראשי המפלגה הספרדית והליטאית יעתרו לבג"צ בשנית בדרישה לדחות את הבחירות, בטענה כי אין אפשרות למצביעי דגל וש"ס לממש את זכותם הדמוקרטית.

עו"ד פרופ' אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט שהופיע הבוקר בשימוע אצל השר הנגבי, התייחס להחלטתו של השר צחי הנגבי ואמר כי "שמחים שהשר אימץ את עמדתנו המשפטית. זו התוצאה היחידה המתקבלת על הדעת במקרה דנן. אפילו אם יעתרו לבג"ץ - אין לזה סיכוי". לדבריו, "גם קודם הסיכוי בבג"ץ היה קלוש, אך כעת הוא אפסי.

פרופ' הכהן אמר ל'בחדרי חרדים' כי "בג"ץ לא יתערב בשיקול דעתו של שר, בנושא שגם כך מתחם ההתערבות בו צר מכל צר ומוגבל למקרים קיצוניים וחריגים ביותר שאינם מתקיימים ולו במקצת בענייננו".

הדחייה מגיעה לאחר שבתחילת השבוע נפסלה מועמדותו של יצחק פינדרוס באופן סופי על ידי שופטי בג"ץ, בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בה נטען כי פינדרוס אינו מתגורר בעיר אלעד.

בעקבות ההחלטה, החתימו במטה ש"ס ודגל התורה עשרות מתושבי העיר אלעד בדרישה לדחות את הבחירות, בטענה כי אין להם מועמד להצביע עבורו ולממש את זכותם הדמוקרטיות.

ביום שלישי השבוע הועברו סמכויות שר הפנים אריה דרעי לעניין דחיית מועד הבחירות בעיר אלעד לידי השר צחי הנגבי, בעקבות ניגוד עניינים של יו"ר ש"ס.

לאחר מכן הגיעה העברת הסמכויות להצבעה בכנסת, הליך שגרם לזעם בקרב חברי סיעת אגודת ישראל לאחר שהעלו במפתיע את העברה להצבעה ללא הודעה מוקדמת.

כזכור, בית משפט העליון בשבתו כבג"צ, דחה מוקדם יותר היום את העתירה שהגישו סיעות 'דגל התורה' וש"ס בעיר אלעד, על דחיית הבחירות לאחר פסילתו של יצחק פינדרוס מלהתמודד על ראשות העיר אלעד. בעתירה שמסמכיה הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', התבקש בג"צ להורות לשר לשיתוף פעולה איזורי צחי הנגבי לעשות שימוש בסמכות שר הפנים שהועברה אליו על ידי השר אריה דרעי, ולהכריע לאלתר בבקשת העותרות לדחות לתקופה קצובה את הבחירות לראשות עיריית אלעד.

עוד התבקש בג"צ, להורות לשר צחי הנגבי לדחות את הבחירות האמורות לתקופה קצובה בהתאם לסמכות הקבועה בחוק הרשויות המקומיות. העותרות, סיעות דגל וש"ס, ציינו כי הטעם לסעדים המבוקשים - הוא פסילת המועמד מטעמן, יצחק פינדרוס, מלהתמודד בבחירות בעיר אלעד ורצונן להציג מועמד חלופי לראשות העירייה.

"בנסיבות אלה", כך כתבה השופטת דפנה ברק-ארז, הסעד הראשון שהתבקש בעתירה התייתר. באשר לסעד השני העתירה מוקדמת, מאחר והשר צחי הנגבי טרם הכריע מה בדעתו לעשות בעניין. "לפיכך, אנו מורים על דחיית העתירה בשלב זה", כתבה שופטת בג"צ.

בג"ץ פרוש ישראל פרוש צחי הנגבי ש"ס אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד