י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוער > גפני נגד פרוש • צפו

"שלומי אמונים החליטו להשתלט על המדינה"

יו"ר 'דגל התורה' מאשים את 'אגודת ישראל' כי הם חשבו של'דגל התורה' אין הנהגה ומצהיר כי התמיכה בליאון בירושלים היתה כי "זכה לתמיכת גדולי ישראל" • על צפת: "אין לחרדי סיכוי" • בית שמש: "יש לי חשד שמפלגות סגרו עם בלוך לפני הבחירות" • ועל אלעד: "פינדרוס היה מנצח ב-90%" | צפו בדברים

"שלומי אמונים החליטו להשתלט על המדינה"
מאיר פרוש & משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אם חשבתם שהכל מאחורינו וחוזרים לשגרה, אז כנראה שעדיין מוקדם מדי לקבוע זאת. בנאום שנשא אמש (מוצ"ש) יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני, במסיבת ניצחון לרגל ההצלחה בבחירות המקומיות, הוא התייחס באריכות למשבר מול שלומי אמונים ותקף במילים חריפות את קברניטיה.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מנאומו של גפני, הוא נראה פותח בנושא העיר צפת, "הם (שלומי אמונים א.ק.) החליטו להשתלט על המדינה, שמים ראש עיר חרדי בצפת. לפני חמש שנים ביקשנו לשים את שלמה חדד, שהוא מועמד לראשות עיר, עם כיפה סרוגה שחורה - הכי חרדי שיכול להיות, הלכה שם משפחת קעניג יחד עם משפחת פרוש והלכו עם שוחט, חילוני לגמרי".

לדברי גפני, "אמרנו להם, בסדר, סבלנו יחד כל השנים האלה, עשיתם גוש של חב"ד וחלק מברסלב וש"ס, עשיתם את הגוש נגדנו, כדי שהרב קלפן לא יהיה רב העיר, אמרתם את זה, כדי שהמוסדות שלנו לא יקבלו כלום, הרי יש לנו שם ציבור - עשיתם לנו פוטש, מה אתם רוצים מאיתנו עכשיו, אנחנו צריכים להיות בעניין?!".

"אמרנו, אם צריך חרדי אז למה לא לזר", תהה גפני והוסיף, "הוא (אליעזר לזר א.ק.) חסיד סערט ויז'ניץ, הוא חתן של חסיד צאנז, ואמר לי אחד האדמו"רים הגדולים בבני ברק, שאם אתם רוצים לשים מועמד חרדי, אז רק את לזר כי האחרים לא מתאימים".

בתיעוד הוידאו המתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים', נראה גפני ממשיך ומתייחס לנושא, "נהיה עכשיו שצריך בצפת ראש עיר חרדי, טוב עשינו חשבון שאין מציאות כזה, כבר קדנציה שלימה איבדנו את זה, בתוצאות הבחירות התברר כי גם אם כולנו היינו מצביעים עבור המועמד החרדי, הוא לא היה נבחר, לאור הניסיון שהיה לנו איתם עשר שנים - היה לנו הסכם עם אוחנה, אבל הם אמרו דין כצפת כדין ירושלים".

"הם היו בטוחים שאין לנו לנו הנהגה", אמר גפני, "היו שניים מחברי מועצת גדולי התורה אצל הרב אדלשטיין והם ביקשו בגלל ירושלים והוא אמר להם: לא, לא נותנים עיר תמורת עיר ופתאום התברר שיש לנו הנהגה, שלא עושים מה שרוצים" אמר גפני.

גפני התייחס גם למו"מ בעיר בית שמש ואמר: "היות ואני איש שלום, אמרו לי שהגזמתי קצת, אבל אני מקווה שיהיה שלום. בבית שמש אנחנו מחכים למו"מ עם ראשת העיר שנבחרה, אבל לי יש חשד שיכול להיות נכון, שמישהו עשה הסכם עוד לפני מערכת הבחירות והיא נבחרה לראשות העיר, אני לא יודע אם זה נכון".

"אם יתברר שזה נכון", הוסיף גפני "תהיה פה תופעה באמת מאוד מאוד חמורה, כי אנחנו לא הולכים עם שותפים שהולכים מאחורי הגב, אין מציאות כזו ב'דגל התורה', סיכמנו שאנחנו הולכים יחד בבית שמש, אז הלכנו יחד והסכמנו לעשות מו"מ משותף".

גפני לא פסח גם על מה שהתרחש באלעד, "אני לא יכול שלא לדבר על אלעד, היו חילוקי דעות בתוך 'דגל התורה', אבל היה הסכם שאני חתמתי עליו, הסכם ששלומי אמונים מקבלת את ראשות העיר בקדנציה האחרונה הקודמת, ואנחנו, דגל התורה מקבלת את ראשות העיר בקדנציה הנוכחית - הסכם כתוב וחתום".

לדברי גפני; "מי שאומר שבית שמש תלויה בזה, או ביתר תלויה בזה, פשוט היו בטוחים שאין הנהגה והפרו את ההסכם, עד שהתברר פתאום שיש הנהגה. אבל אנחנו טכנית איחרנו את המועד". גפני ציין כי, "אם פינדרוס היה רץ לראשות העיר באלעד, הוא היה מקבל 90% מהקולות".

"עשו כל מאמץ כדי שהוא לא יוכל להיבחר", האשים גפני ותקף: "עם חוקרים פרטיים, עם עתירות לבתי משפט, עם כל מה שנלווה לעניין הזה. שלא הכרנו את הדברים האלה, העיקר שהוא לא יוכל להתמודד, אין בכלל ספק, שאם הוא היה מתמודד, הוא היה זוכה, לא היה צריך להתאמץ".

גפני הדגיש בפני הנוכחים, "ראש עיר חרדי, זה מי שגדולי התורה אומרים לתמוך בו, וגדולי התורה אמרו לתמוך במשה ליאון ואנחנו יודעים את הסיבות כי שמענו את גדולי התורה, אבל יותר מזה, גדולי התורה אמרו לתמוך בצפת בשוקי אוחנה והוא ראש העיר מטעמנו, כל הצבעה או החלטה אחרת היא נגד גדולי התורה".

"תדעו על זה אנחנו שמחים, שהוכח לעיני כל, מהדרום לצפון וממזרח למערב, ש'דגל התורה' מונהגת על ידי גדולי התורה. דגל התורה היא מפלגה שיש לה את כל הקדר שראינו במערכת הבחירות הזאת, עם ההתלהבות שאתם לא יכולים לתאר לעצמכם", הוסיף.

גפני אמר עוד, "השמחה הגדולה זה לא הניצחון, אנחנו לא מפלגה של הפסדים או ניצחונות, אנחנו עושים מה שצריך - השמחה הגדולה היא שיש לנו הנהגה, ממשיכה להיות מתשמ"ט, היא הייתה אצל מרן הרב שך, היא המשיכה אצל אצל מרן הרב אלישיב, היא המשיכה אצל מרן הרב שטיינמן והיא ממשיכה גם היום, אצל להבדיל בן חיים לחיים אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין".

"מי שרוצה להמציא המצאות חדשות של ראש העיר חרדי והדרך הזאת והדרך הזאת - אצלנו יש החלטות של גדולי התורה. אני הרווחתי מזה דבר אחד, שקיבלתי מר' חיים בלילה קצת יין ולהגיד לחיים, שיהיה לכולם מ'הלחיים' הזה שמחה לכל אחד בבית", סיים גפני כשהוא מכוון למעמד המרגש בליל הבחירות בסיבוב השני, עת נכנס לעדכן את שר התורה על ניצחונו של משה ליאון בירושלים.

משה ליאון דגל התורה שלומי אמונים משה גפני נחמן גלבך שוקי אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד