י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ב'בית התבשיל' נערכים להאיר את ימי החנוכה

הנהלת בית התבשיל נערכת לקראת המגבית הגדול של ימי החנוכה שתתמקד באותם אלפי ילדים רעבים ובני משפחותיהם המחכים לנס חנוכה ● אלפי מנות יחולקו במשך ימי החנוכה ויועברו בשליחות מיוחדת לבתי הנצרכים בכל רחבי הארץ בדרך של כבוד ● מרנן ורבנן שליט"א במכתב תמיכה נלהב "פשוט הדבר להלכה שתרומה למפעל בית התבשיל כמוה כהכנסת האורח לבית ממש"

ב'בית התבשיל' נערכים להאיר את ימי החנוכה
הגר"ח קנייבסקי בתרומה לבית התבשיל צילום: בית התבשיל

ימי החנוכה ידועים כמסוגלים להצלחה בחינוך הילדים. אך כדי שילד יוכל להבין את הנלמד ולהתרכז בשיעור – עליו להיות שבע. תזונה נאותה היא תנאי בסיסי להצלחתו של הנער בלימודים. מחסור בתזונה מתבטא במישרין בירידה באיכות הלימוד, ובהאטה משמעותית בצמיחתו הרוחנית. מקרים רבים של משפחות מצוקה נחשפים דווקא על ידי המחנכים בתלמוד-תורה או המורות בבית הספר, שמבחינים על התלמיד כי משהו לא כשורה.

הורים רבים, מזילים דמעות בסתר על נפש בנם, גם הם רוצים לרוות נחת מילדם, אבל המחסור, הדחק, הקצבה הזעומה מספיקה בדיוק בשביל לחם וחלב ועוד טיפונת. אבל ארוחת צהרים מבושלת, זה כבר מעבר לכוחות שלהם. בימי חנוכה אלו, נותנים לכל ילד את הזדמנות חייו! שלא יישארו ילדים רעבים בתוכנו.

המטבח המרכזי של 'בית התבשיל' תתגבר בימים אלו את הצוותים, על מנת להספיק להכין אלפי מנות מזון לנזקקים שיחולקו בשליחות של בית התבשיל, במהלך שמונת ימי חג החנוכה הבעל"ט בכל רחבי הארץ בדרך כבוד. ארוחות החנוכה יכללו אף סופגניות ולביבות לאווירת החג ולהאיר להם את ימי החנוכה.

"בית התבשיל מאכיל מידי יום מאות פיות של נזקקים, הורים וילדים כאחד", אומרים בהנהלת בית התבשיל. "אנו מספקים אלפי מנות מזון בשריות ארוזות לבתיהם של הנצרכים, המגיעים על ידי שליח מיוחד של בית התבשיל בדרך של כבוד שאינו מבייש את המקבלים".

"מדובר במשפחות שפרנסתן דחוקה ואין ביכולתם להכין בבית ארוחות מזינות או שמא אין מי שיכין בבית מזון טרי ממכלול סיבות כמו טרגדיות שפקדו את המשפחה, קשיים אישיים ומשפחתיים ועוד. אנו מעריכים כי משפחות רבות המתקשות להאכיל את ילדיהם בכל ארוחה בשרית יתקשו עוד יותר לקראת חג החנוכה ויבקשו סיוע, ועל כן נערכנו בהתאם בתגבור המטבח".

במקביל הכריזו בבית התבשיל על מגבית חג החנוכה על מנת להאיר לנזקקים את ימי החנוכה באור יקרות, כפי שציינו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א במכתב תמיכה נלהב במפעלי החסד של בית התבשיל כי "פשוט הדבר להלכה, שעל ידי תרומה למפעל בית התבשיל, המארח מאות עניים הן בבית הכנסת האורחים והן בבית הנצרכים בדרך כבוד, מקיימים כפשוטו מצוות הכנסת אורחים ותרומה לבית התבשיל כמוה כהכנסת האורח לבית ממש".

מנהג ישראל הוא להרבות צדקה לעניים בחג החנוכה, כפי שכתב ה'מגן אברהם' "בעניין הצדקה שמרבין לתן מעות חנוכה לעניים, שכן חנוכה הוא זמן מסוגל ביותר". בבית התבשיל מציינים כי תרומה לבית התבשיל הרי היא תרומה לעניים למהדרין מן המהדרין המסוגלת לרפואות וישועות.

 

בית התבשיל הגר''ח קנייבסקי חנוכה צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד