י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בלי טריקים ובלי שטיקים

מייסדי 'אושר עד' בדרך לאקזיט חרדי ענק

מייסדי רשת 'אושר עד' במשא ומתן מתקדם למכירת 50 ממניות הרשת, לפי שווי חברה של כמיליארד ש"ח • המשמעות: מייסדי הרשת יגרפו לכיסם סכום אגדי של קרוב לחצי מיליארד ש"ח, תוך שימשיכו לשלוט ב-50% הנותרים

מייסדי 'אושר עד' בדרך לאקזיט חרדי ענק
אושר עד

מייסדי 'אושר עד', רשת הקמעונאות החרדית שהפכה לרביעית בגודלה בישראל, נמצאים במשא ומתקדם שעשוי להוביל אותם לאקזיט ענק.

על פי דיווח בעיתון 'כלכליסט', קרן אייפקס ישראל נמצאת בימים אלו בעיצומו של משא ומתן לרכישת 50% ממניות הרשת מידי המייסדים - אברהם מרגלית, אריה בוים ויהודה לנדאו, לפי שווי של בין 900,000 ל-1,000,000 ש"ח; לא כולל מזומנים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שבקופת החברה.

המשמעות: המייסדים יגרפו לכיסם כ-450-500 מיליון שקלים, ועדיין ימשיכו להחזיק בכ-50% ממניות הרשת. בנוסף, הם ימשיכו לנהל את הרשת גם לאחר העסקה המסתמנת.

כזכור, מייסדי רשת 'אושר עד' הקימו אותה לאחר שיצאו מתת הרשת החרדית של רשת 'שופרסל' ב-2008. הם מכרו לשופרסל כמחצית ממניות תת הרשת תמורת 140 מיליון ש"ח, ושנה לאחר מכן הקימו עצמאית את 'אושר עד'.

כיום הרשת מונה 18 סניפים בישראל והיא הפכה לרשת הקמעונאות הרביעית בגודלה בישראל. 

הסניפים של הרשת בארץ מצויים בנצרת עילית, מגדל העמק, קריית ביאליק, ראשון לציון, צומת כנות, אשדוד, חדרה, פתח תקווה, אשקלון, לוד, בית שמש, גדרה, בני ברק, ירושלים (3), תל אביב ובאר שבע. הסניפים מאופיינים בשטח גדול — 6,000 מ"ר בממוצע – במעברים רחבים ועגלות גדולות, במארזי חיסכון ובמחירים נמוכים.

מייסדי אושר עד, אברהם משה מרגלית ואריה בוים. קרדיט: 'עניינים'

הרשת עושה שימוש בטכנולוגיה של סופר סמארט, שמאפשרת קנייה דרך אפליקציה ללא מעבר אצל קופאית. הקנייה מתבצעת באפליקציה ייעודית המאפשרת סריקת תוכן העגלה במשך כמה שניות, לאחריה מתקבל סיכום הקנייה. האפליקציה מעדכנת את הלקוח במבצעים ומציעה מוצרים משלימים.

בנוסף, יש בבעלותה סניף נוסף בברוקלין שנפתח ב-2011 תחת המותג 'בינגו' שהכנסותיו עומדות על כ-100 מיליון שקל בשנה. כאשר הצפי הוא לפתוח שני סניפים נוספים בארצות הברית, אחד מהם בניו ג'רזי.

לפי ההערכות, הכנסות 'אושר עד' בשנת 2018 צפויות להסתכם בכ-4 מיליארד שקלים, כאשר הרווח הנקי צפוי לעמוד על כ-90 מיליון ש"ח.

 

 

אושר עד חרדים אקזיט אקזיט ישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד