י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המועצת מחכה להחלטה

המדינה פנתה לבג"ץ: "אין רוב בקואליציה להעברת חוק הגיוס"

בתום ימים מתוחים, מחלקת הבג"צים הגישה בשעות האחרונות את בקשת המדינה, לדחות פעם נוספת את מועד פקיעת חוק הגיוס מיום ראשון הבא לעוד ארבעה חודשים | העילה: לפני שבועיים חל שינוי נסיבות משמעותי ביותר ביכולתה של הקואליציה להשלים את מלאכת החקיקה

המדינה פנתה לבג"ץ: "אין רוב בקואליציה להעברת חוק הגיוס"
נתניהו וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום ימים מתוחים, מחלקת הבג"צים הגישה בשעות האחרונות את בקשת המדינה, לדחות פעם נוספת את מועד פקיעת חוק הגיוס מיום ראשון הבא (כ"ה כסליו) לעוד ארבעה חודשים (כ"ד אדר ב').

הנימוק המשפטי של המדינה, בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא שלפני שבועיים "חל שינוי נסיבות משמעותי ביותר ביכולתה של הקואליציה להשלים את מלאכת החקיקה שעל הפרק, וזאת בשל התפטרות שר הביטחון הקודם חבר הכנסת אביגוד ליברמן מתפקידו"ץ.

"התפטרותו של ליברמן ופרישתה של מפלגת 'ישראל ביתנו' מהממשלה, הובילה לזעזוע בקואליציה, הנשענת כיום על 61 חברי כנסת. במצב הקיים, לעת הזו, אין רוב לקואליציה לנוסח החוק שגובש על ידי מערכת הביטחון ואשר עבר בקריאה ראשונה, באופו שמחייב היערכות מחדש בכל הנוגע להליכי חקיקה רגישים כגון אלו".

כאמור, בעקבות הנימוקים, דורשים מבג"ץ לדחות את מועד פקיעת החוק בארבעה חודשים, כדי להגיע להסכמות בתוך הקואליציה או כדי לשנות את הנוסח שיהיה מקובל גם על 'אגודת ישראל', שמובילה את המאבק נגד חוק הגיוס הקיים.

נציין, כי למרות שבפניה טוענים כי אין את הרוב הדרוש, בקואליציה מודעים לכך שחלק מסיעות האופוזיציה יתמכו בחוק, מה שמבטיח את הרוב הדרוש להעבירו. אלא שראש הממשלה חושש מהתפטרות 'אגודת ישראל' באם החוק יעבור, מה שיוביל לפירוק הממשלה.

שר הביטחון היוצא אביגדוד ליברמן הגיב לבקשת המדינה ואמר, ״בג"צ לא צריך להסכים לדחייה אפילו של שעה אחת. הרי רוב חברי הכנסת בקואליציה וגם חברי הכנסת של ‘יש עתיד׳ מהאופוזיציה, תמכו בחוק בקריאה ראשונה ויתמכו בו גם בקריאה השנייה והשלישית".

ליברמן ציין כי, "גם עכשיו יש רוב בכנסת להעביר את הצעת החוק. הבקשה נובעת אך ורק משיקולים פוליטיים צרים ולא משיקולים עניינים. הישרדות פוליטית לא מצדיקה פגיעה בביטחון המדינה ולא במרקם העדין של החברה הישראלית".

יו״ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף גם הוא את בקשת המדינה ואמר: ״נתניהו שוב נכנע לחרדים ובורח לבג״ץ. התירוץ התורן - התפטרות שר הבטחון. אפילו הם לא יודעים איך זה קשור״.

חוק הגיוס המדינה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד