י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פולמוס החיסונים

ראש הישיבה לעיתונאי: "הדיון הזה ממש מיותר"

פולמוס החיסונים, כן או לא? בפאנל מיוחד שהתקיים בועידת 'אגודת ישראל' בסוף השבוע שעבר, נשאל ראש ישיבת מיר בארה"ב הגאון רבי אליהו ברודני, לגבי הנושא | צפו בתשובתו  

ראש הישיבה לעיתונאי: "הדיון הזה ממש מיותר"
הגר"א ברודני ראש ישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

בועידה של אגודת ישראל בארה"ב, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון, נשאל בפאנל מיוחד הגאון הרב אליהו ברודני ראש ישיבת מיר לגבי חיסונים נגד מחלת החצבת. השאלה הגיעה, לאחר שיותר ממאה חרדים נדבקו בחצבת, ומספר רבנים וראשי ישיבות בארה"ב טענו שלא צריך להתחסן.

הרב ברודני נשאל על ידי המנחה שרולי בסר סגן עורך 'משפחה' באנגלית, "האם לשמוע לרבנים או לרופאים".

הרב ברודני ענה נחרצות ובתקיפות שחייבים להתחסן, "הרב מורגנשטרן מי שהיה יד ימינו של הרב אלישיב זצ"ל, שאל את רבו מה לעשות בנוגע לחיסונים, והרב ענה לו שחייבים להקשיב לרופאים, חייבים להקשיב לאנשי מערכת הבריאות".

"כתוב שומר פתאים השם, הולכים לפי הרוב, לפי הנורמה, ולא לפי קבוצה קטנה, כתוב ורפא ירפא, זה לרפא את כלל ישראל, מכאן שניתנה רשות לרופאים לרפא, יש הרבה חיסונים, וצריך אותם, בזמן שיש חולי הנפש או חולי הגוף, אנשים משלמים הרבה כסף להתראות, וזה מה שעושים כל ארגוני הרפואה, הם מטפלים בחולים הנפש וחולי הגוף, הם עוזרים לחולים, זה המסורה שלנו".

"מגיע ציבור קטן, לוקח על עצמו דבר גדול, ומחליט שלא מתחסנים, הם דוחפים אג'נדה לציבור, אג'נדה ללא שום סימוכין, זה דעת תורה, האם יש דעת תורה אחרת מדברי הרב אלישיב, החזון איש כתב שהמסורה שלנו זה מסיני ועד החפץ חיים, אנחנו 80 שנה קדימה, והמסורה ממשיכה לכיוון הרב אלישיב, אני לא מבין איך בכלל השאלה הזאת הגיעה, זה בוודאות דעת תורה להתחסן, הדיון הזה ממש מיותר".

חצבת חיסונים אגודת ישראל אמריקה ישראל בסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד