י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נאום ההסתה

העקיצה של גפני ללפיד בעימות בכנסת

יו"ר יש עתיד, חה"כ יאיר לפיד חוזר שוב להסית נגד הציבור החרדי ומתעמת עם יו"ר 'דגל התורה' סביב חוק המרכולים וחוק הגיוס שעולה שוב לסדר היום הפוליטי

העקיצה של גפני ללפיד בעימות בכנסת
הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר יש עתיד, חה"כ יאיר לפיד חוזר שוב להסית נגד הציבור החרדי ומתעמת עם יו"ר 'דגל התורה' סביב חוק המרכולים וחוק הגיוס שעולה שוב לסדר היום הפוליטי, תוך שהוא טוען כי ראש הממשלה נתניהו נכנע לכל עסקן חרדי.

בנאום שנשא לפיד במליאת הכנסת אמר, "חוק המרכולים הוא חציית קו אמיתי, קו בין שכונות, קו בין ערים, קו בין אנשים, באים אלינו הביתה להגיד לנו מה לעשות, באים אלינו הביתה להגיד לנו איך לחיות - צאו לנו מהבית".

יו"ר 'דגל התורה' ששהה במליאה בזמן הנאום השיב לחה"כ לפיד ואמר לו: "למה אתה מדבר ככה על תלמידי ישיבות?... אם היית מועמד לראשות הממשלה היית רוצה אותנו בקואליציה?"

לפיד סירב להשיב ואמר: "אם מחר היה חוק מרכולים הפוך, שאומר שחייבים לפתוח מרכולים, הייתי הולך להפגין איתך יחד".

"הטענה שלי היא בכלל לא מול החרדים, הם מקדמים את האידיאולוגיה שלהם שנים על גבי שנים, הטענה שלי היא מול ראש הממשלה בנימין נתניהו", ציין לפיד.

לפיד הוסיף: "הייתי במתחם ביג באשדוד. אין חרדי בטווח של 300 מטר. מי אתה שתגיד להם מה לעשות?", תהה תוך שהוא מסית ואומר כי, "תאלצו להתרגל לעובדה שאתם לא מפחידים אותנו הטענה היא נגד נתניהו שכניעתו אמונתו הוא נכנע בתקציבים, נכנע בלימודי הליב"ה חלק גדול מהם לא יקבל ארגז כלים לשוק העבודה ואם הם לא יפרנסו את עצמם מי יפרנס אותם?".

לפיד לא נרגע והמשיך, "הממשלה הזאת נכנעה בעבודות הרכבת? נכנע בנישואין וגירושין, בכל פעם שעובר עסקן חרדי ליד ראש הממשלה דבר ראשון שהוא עושה זה להיכנע לו".

יאיר לפיד התייחס גם לחוק הגיוס שעלה שוב על הפרק ואמר, "כמובן נכנעים גם בגיוס, אני לא בטוח איזה מספר כניעה זה, ניסנו להיות אתכם בסדר ולבוא אתכם בטוב נגד האינטרס הפוליטי שלנו שהצבענו אתכם על חוק הגיוס בקריאה ראשונה"

"מיד תוך רגע ניסתם לרמות והבטחתם לחרדים שהם יקבלו פיצוי ושיפוי כסף מתחת לשולחן תמורת הסנקציות הכלכליות, מיד קומבינה לא הצלחתם לחכות לקריאה שנייה ושלישית".

"אם זה לא נכון שנתניה יבואו יעלה ויגיד בקולו לא תהיה קומבינה ולא יהיה פיצוי על השתמטות מצה"ל" הצהיר לפיד והוסיך ואיים כי, "אם לא תעשו את זה, אז נחכה לכנסת הבאה ונעביר את חוק הגיוס המקורי שהעברנו בממשלה הקודמת, עברו רק כמה שעות של הדרישה השפוטה הזאת עד שנם הלכו לבג"ץ לבקש דחייה נוספת".

לפיד טען כי המטרה של דחיית החוק הוא לרמות את הציבור הישראלי שלדבריו, "הטענה שלהם הייתה שמדובר בתקופה פוליטית רגישה אבל לא ראיתי שמדובר בתקופה פוליטית רגישה שמדובר בחוק גדעון סער שאז אין לכם בעיות לבוא עם החלטות פוליטות אסור לתת לכם את הדחייה הזאת כי זה ניסיון לרמות ולהיכנע ולעשות פוליטיקה על חשבון צה"ל".

יאיר לפיד הסתה תיקון חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד