י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוער בחיפה

חשיפה: פרטי ההסכם שנחתם ובוטל; "צרות עין של דגל התורה"

בהפרש של שעות בודדות ולאחר שנציגה של ראש עיריית חיפה חתם על הסכם קואליציוני עם סיעת 'אגודת ישראל' - ההסכם בוטל במפתיע • התיקים שהובטחו: ראשות וועדת ההנחות בארנונה, סגנות בוועדת הכספים ועוד • 'בחדרי' חושף את את הפרטים המלאים של ההסכם שבוטל

חשיפה: פרטי ההסכם שנחתם ובוטל; "צרות עין של דגל התורה"
עיריית חיפה צילום: באדיבות המצלם

חשיפה: בהפרש של שעות בודדות ולאחר שנציגה של ראש עיריית חיפה, עינת קאליש רותם, חתם על הסכם קואליציוני עם סיעת אגודת ישראל שזכתה למנדט בודד - בוטל ההסכם במפתיע.

בהסכם, שכאמור נחתם על ידי שני הצדדים ומתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, סיכמו שני הצדדים על שלל תפקידים לטובת השותפות ביניהם לקדנציה הקרובה.

בהסכם הביעו שני הצדדים את התחייבותם לשלל הסכמות לגבי תפקוד העיר בנושאי פיתוח, תחבורה ציבורית, איכות חיים ועוד כמו גם לנושאים הנוגעים לציבור החרדי, ובהם: "חלוקת הקצאות ומשאבים והשקעות שיוויניות בין הקהילות החרדיות של חיפה, באופן יחסי לגודלן".

כמו כן הצדדים התחייבו על שמירה על הסטטוס קוו העירוני ולשיפור התשתיות בשכונות הדר: "קידום והמשך כל הדברים הנמצאים כבר בתהליכי רישוי תקצוב הקצאות ובניית מבנים".

בין הדברים ניתן למצוא דרישות חופפות להסכם שנחתם עם 'דגל התורה': הגדלת תקציב לפעילות בתחום התרבות התורנית, חינוך ורווחה באופן התואם את החלקה של הקהילה החרדית בעיר, מתנ"ס אתנחתא יתנתק משכונת הדר ויהיה גוף עצמאי בראשות סיעת אגודת ישראל.

בהסכם, שכאמור נחתם בתחילת השבוע בין נציג אגודת ישראל בעיר אריה בליטנטל לבין נחשון צוק - בא כוחה של ראש העירייה עינת קאליש רותם, סוכם כי אגודת ישראל תחזיק בראשות הוועדה להנחות בארנונה, ראשות וועדת התמיכות וכן יקבלו את תפקיד סגן יו"ר וועדת הכספים.

בנוסף סוכם גם על חברות בוועדות מכרזים, ביקרות, רווחה, תרבות תורנית, תכנון ובנייה וחברות בוועדות החינוך בכפוף לאילוצים קואליציוניים; זאת בנוסף לחברות בתאגידים עירוניים לנציגם.

אלא, שכפי שדיווח העיתונאי ישראל פריי, שעות לפני ישיבת המועצה הראשונה בה היו אמורים להצביע על המינויים ולאשר את ההסכם הודיעו במפתיע אנשי ראש העיר כי ההסכם מבוטל, לאחר שלטענת גורמים באגודת ישראל נאמר כי "יש שותפות קואליציונות שמתנגדות להסכם".

באוגדת ישראל ניסו להבין במה מדובר אולם לא קיבלו נכון לרגע זה מענה לאיזה סעיף בהסכם מתנגדים השותפים בקואליציה.

באגודה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "ביטול ההסכם הגיע אך ורק בגלל שדגל רוצים לנקום בציבור החסידי בחיפה ולהשפיל את הנציג שלהם שכרגע הוא נציג של סערט וויז'ניץ". 

מנגד, גורמים בעירייה טוענים כי ההסכם הגיע לפיצוץ בגלל מה שהם מכנים דרישות מופרכות, כאשר חלקן סותרות את ההסכם שנחתם עם סיעת דגל התורה, תוך שהם מציגים סעיפים שנועדו לפגוע בהם ובשותפות מול ראש העירייה עינם קליש.

מטעמה של ראש העירייה עינת קליש ומטעמו של יו"ר דגל התורה מיכי אלפר סירבו להגיב.

 

 

 

 

אגודת ישראל דגל התורה עינת קליש רותם חיפה מיכי אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד