י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אתגרנו את עצמנו מול השחיתות"

המפכ"ל רוני אלשיך נפרד מהמשטרה

הערב התקיים במכללה הלאומית לשוטרים טקס הפרידה המרכזי ממפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך: "אתגרנו את עצמנו אל מול השחיתות הציבורית" • אלשיך צפוי לסיים את תפקידו ביום ראשון הקרוב בחצות - לאחר שלוש שנים בהם פיקד על משטרת ישראל

המפכ"ל רוני אלשיך נפרד מהמשטרה
אלשיך ומנדלבליט צילום: דוברות המשטרה

הערב (חמישי) התקיים במכללה הלאומית לשוטרים טקס הפרידה המרכזי ממפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, שצפוי לסיים את תפקידו ביום ראשון הקרוב בחצות, לאחר שלוש שנים בהם פיקד על משטרת ישראל.

במהלך הטקס, ועדת גולדברג סיימה את התכנסותה שם קיבלה החלטה בעניין המינוי של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, שאף הוא השתתף בכנס. לפני שנכנס לאולם, אמר ‏"בעזרת השם היום בערב המינוי יאושר". אלא, שיו"ר הוועדה השופט גולדברג ופרופ' איינהורן החליטו שלא לאשר את המינוי של ציקו אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

יצוין כי קודם ההחלטה  אמר השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "‏אני סמוך ובטוח שניצב אדרי הוא האדם המתאים והראוי להוביל את המשטרה בשנים הבאות. צר לי שקצין מצטיין שנלחם בטרור שנים רבות צריך לעבור מסע הכפשות ושקרים כפי שאדרי עובר. כנראה שאת התרבות הרעה הזו עדיין לא עקרו מהמשטרה".

לאחר שהתקבלה ההחלטה בניגוד לעמדת השר לבטחון פנים, התבטא ארדן כי הוא אינו מקבל את עמדת הועדה המייעצת, בה הכריע קולו הכפול של השופט גולדברג, לאור שיוויון הקולות בין חבריה (2:2).

ארדן ציין כי "אין בנימוקי הועדה כדי לבסס ״דופי ערכי נורמטיבי״ או ליקוי בטוהר המידות בהתנהגותו של ניצב אדרי ואין בנימוקים להבנתו כדי למנוע את מינוי ניצב בדימוס אדרי למפכ״ל. השר ארדן יבקש להופיע בפני הועדה ולהציג את טיעוניו".

במהלך טקס הפרידה מאלשיך אמר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט: "אני רוצה לציין במיוחד את האופן שבו הבאת את הארגון לקדמת החזית הטכנולוגית, פעלת לחזק את אמון הציבור ולשפר את השירות הניתן לאזרחי ישראל. ראיתי באופן אישי כמה השקעת בשוטרים, אהבת וטיפחת אותם. בתקופת כהונתך, שיפרת מאוד את התפקוד של משטרת ישראל. תקופת כהונתך כמפכ״ל הייתה מיוחדת מבחינת האתגרים. הן בהתמודדות מול גל טרור היחידים כשהשוטרים הגנו בגופם על האזרחים והן במישור אכיפת החוק וניהול חקירות מורכבות במקצועיות. בשם התביעה הכללית והשירות המשפטי הציבורי אני מודה לך על שירות מופלא למדינת ישראל".

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן אמר: "היו לנו מחלוקות, אבל ויכוח טוב עם רוני היא חוויה שלא תשכח. כשמך כן אתה, אל-שיך, מנהיג. אני מבקש להודות לך בשם הפרקליטות על שנים רבות של עבודה משותפת. על שותפות הדרך החשובה שהובלנו בין המשטרה לפרקליטות המדינה. אין לי ספק שתמשיך ותתרום למגזר הציבורי עוד שנים רבות".

ראש המטה הכללי של צה"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט אמר: "הכרתי את רוני לפני 34 שנים וכבר אז הוא בלט ביכולותיו. כך גם לאורך השנים ששירתת בצה"ל, בשירות ארוך בשב"כ בתקופות מאתגרות של לחימה בטרור כמפקדים מקבילים ובשלושת השנים האחרונות בתפקידך כמפכ"ל המשטרה".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו אמר: "המפכ"ל אלשיך כמי שיודע לחנך תוך כבוד ומתן יחס לכל אחד ואחד. כששואפים וחולמים גם מגיעים. אני לא יודע אם כילד שאיפתך הייתה לתפקיד הנכבד שאותה מילאת בצורה נפלאה כל כך, אך ברור לי כי רצית תמיד לתת. ברור לי גם שמה שעשית יורגש במשטרת ישראל גם בעתיד, ואנו מודים לך על תרומתך ומייחלים לביטחונה, שגשוגה והצלחתה של מדינת ישראל".

לקראת סיום הטקס מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך אמר: "כשקיבלתי על עצמי את התפקיד של מפכ"ל המשטרה בבת אחת הפכתי לשוטר עוד לפני שעליתי על מדים. נחשפתי לגודל האתגר ומשמעותו וכמה רגישות ותבונה נדרשת כדי למלא את תפקיד השוטר. אתגרנו את עצמנו אל מול השחיתות הציבורית כשהיעד הוא צמצום השחיתות".

"יצאנו לדרך עם תפיסת 'משטרת בין אדם לחברו' והוכחנו שניתן לשנות התנהגות של אזרחים ולא רק לאכוף וכך לחיות בסביבה בטוחה יותר על ידי שינוי נורמות הציות לחוק. בימים של שיח רשתי אלים, קיטוב ושיסוע דומה כי לא פעם מוטל עלינו להיות המבוגר האחראי".

המפכל אלשיך משטרה פרידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד