י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כחודש לאחר הבחירות המסעירות

ללא דגל וש"ס - בלוך הרכיבה קואליציה עירונית

יש קואליציה בבית שמש: כחודש לאחר הבחירות המסעירות בעיר בית שמש שהובילו למהפך בלתי צפוי, ולאחר שהניסיונות לגוש חרדי כשלו - עליזה בלוך מצליחה להרכיב קואליציה

ללא דגל וש"ס - בלוך הרכיבה קואליציה עירונית
עיריית בית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

עם כניסת השבת הצליחה ראש העיר לחתום על הסכמים קואליציונים עם סיעות הליכוד, אגודת ישראל והבית היהודי - כאשר סיעות דגל התורה, ש"ס ובני תורה טרם חתמו על הסכם.

בלוך תזכה לרוב קואליציוני של 12 חברי מועצה כאשר עם התפטרותו של משה אבוטבול תגדל הקואליציה לרוב של 13 חברים.

סיעתה של בלוך מונה שני נציגים, סיעת הליכוד עם ארבעה נציגים, הבית היהודי עם שלושה ואגודת ישראל עם שלושה - שתגדל לארבעה.

מי שמצאה את עצמו נכון לרגע זה מחוץ לקואליציה זו סיעות 'דגל' המונה ארבעה נציגים, ש"ס עם שלושה ובני תורה (הפלג הירושלמי) עם נציג בודד.

בכיר בסיעת 'דגל התורה' בבית שמש אומר ל'בחדרי חרדים' כי הסיבה שהחתימה ביניהם לבין עליזה בלוך מתעכבת היא שהיא מסרבת להתחייב בנושאים בסייסים בהם נושא דת וקדושת הבית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת המו"מ שהתקיימה ביום חמישי החולף הציגו צוות המו"מ של דגל התורה רשימת דרישות בנושאי דיור, חינוך, וקדושת הבית בהם תפעול המקוואות.

בדגל התורה מצדדים בהסכם שנחתם עם סיעת הבית היהודי, לפיה הם יזכו בתפקיד יו"ר המועצה הדתית מה שמקשה על הצטרפותם לקואליציה בשל בעיות שייווצרו בקדושת הבית.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ביום חמישי החולף נועדו גם צוות המו"מ של סיעת ש"ס עם בלוך, כאשר נראה כי הסגן הנותר עלול להוביל למחלוקת בין ש"ס לדגל התורה.

ביום שני הקרוב תתכנס ישיבת מועצת העיר בית שמש לישיבה ראשונה שבראשה תעמוד עליזה בלוך, והמינויים וההסכמים יעלו לאישור המועצה.

עליזה בלוך התייסזה להרכבת הקואליציה ואמרה: "יום חג לבית שמש. שמחתי לראות במהלך השיחות את חשיבותה של העיר לכל נציגי המפלגות ובחתימתנו הדגשנו שכולנו נהיה חלק מהפיכתה של בית שמש לטובה יותר".

בלוך הוסיפה כי: "מלכתחילה מטרתי הייתה נבחרת שתייצג את העיר כולה. שמחה על הקואליציה הקיימת ומקווה שבימים הקרובים ייכנסו גם דגל ש"ס ועץ. כחלק מהתחייבויותינו כל נציג בקואליציה הזו ייצג את כלל תושבי העיר וכולנו מחויבים לשיווין הזדמנויות לכולם למקצועיות ולאחריות."

עליזה בלוך בית שמש דגל התורה ש"ס הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד