י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבת של התקפות

ביום שבת: הפיצריה החרדית עלתה באש

פיצריה כשרה בעיר מונטריאל, בה מתגוררים כמה אלפי משפחות חרדיות, הוצתה בבוקר יום השבת במכוון והמשטרה חוקרת את המקרה כפשע שנאה נגד יהודים | מקרה זה מתווסף לשני מקרים אנטישמיים - מתקפות פיזיות כנגד חרדים, שאירעו בשבת האחרונה

ביום שבת: הפיצריה החרדית עלתה באש
אילוסטרציה צילום: pixabay

משטרת מונטריאל שבקנדה, חוקרת שריפה שהוצתה בפיצריה כשרה כפשע שנאה נגד יהודים, השריפה פרצה כתוצאה מהצתה.

השריפה פרצה בשעה 06:20 בבוקר יום השבת. שוטרים שהגיעו למקום מצאו את חלון הראווה מנופץ והספרינקלרים פועלים, והחנות מלאה במים.

אתר CTV news דיווח, כי הכבאים השתלטו על השריפה במהירות, אך כל הראיות מצביעות כי השריפה הינה תוצאה של הצתה מכוונת. לא היו נפגעים באירוע, אך נזק גדול נגרם למקום.

יצוין, כי זוהי חנות הפיצה השנייה שנשרפת בשבועות האחרונים באזור, אולם, החנות הקודמת לא היתה בבעלות יהודית.

רק לפני פחות מחודש, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, התנצל באופן רשמי בשם הממשלה הקנדית בפני 907 פליטים יהודים, על כך שקנדה סירבה לקבלם בשנת 1939 כאשר נמלטו מגרמניה הנאצית.

בציוץ בטוויטר כתב טרודו, "סליחה שלא מצאנו אתכם ראויים לבית ולעזרה", כנראה שדבריו לא עשו רושם על מציתי חנות הפיצה החרדית.

שני שחורים תקפו יהודי

באירוע אחר, הותקף גבר יהודי בקראון הייטס על ידי שני אפרו אמריקאנים, ביום שבת בבוקר. הוא הגיע לבית החולים עם פציעות באוזניו, התוקפים נמלטו.

על פי הדיווח באתר 'קראון הייטס אינפו'. הגבר שהיה בדרכו לבית הכנסת, הותקף על ידי שני גברים אפרו אמריקנים בשעה 6:30 בבוקר יום השבת.

שני הגברים נתנו לו אגרופים בפרצוף, היהודי נלחם בחזרה והצליח לתפוס את המשקפיים של אחד מהתוקפים, כשהם הבינו שהוא לא מתכונן לוותר להם, הם נמלטו מהמקום.

המותקף פנה לאשה אפרו אמריקנית וביקש ממנה להתקשר למשטרה אבל היא סירבה ועזבה את המקום.

אחרי 20 דקות של קריאה לעזרה כשהוא לבד ברחוב, יצא יהודי מבית סמוך, ולאחר ששמע את הסיפור, קרא למשטרה ולהצלה.

כשהגיעה המשטרה, מסר המותקף היהודי את המשקפיים שהצליח לתפוס מאחד התוקפים כראיה לאירוע. הוא הועבר על ידי הצלה לבית החולים המקומי, שם קיבל טיפול לאחר שנפצע בשתי האוזניים.

לפי מקור משטרתי, המשקפיים נשלחו למעבדה כדי להשיג את הדנ"א של התוקף.

הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים', על אודות תקיפה אנטישמית נוספת שאירעה בשבת בוויליאמסבורג, כאשר גבר ממוצא היספאני הפתיע חסיד ששוחח עם חבריו ברחוב, כשחבט בו בחוזקה מאחור, הפילו על המדרכה ונמלט מהמקום.

הצתה פיצה שריפה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד