י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עם השמש של דודו הגדול

לאחר שהדליק את אירופה: הרבי יגיע לישראל

בעוד שמש ההדלקה של דודו הגדול האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ נמצא בחיקו - ינחת הערב בישראל האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים לרגל ימי החנוכה ויבקר בקרב חסידיו ומעריציו בארץ הקודש • צפו בתיעוד

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים בהדלקה בבלגיה. צילום: באדיבות המצלם
האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים בהדלקה בבלגיה. צילום: באדיבות המצלם

בשעות הערב צפוי לנחות בישראל האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים אשר יגיע לחגוג את ימי החנוכה בקרב בני קהילתו ברחוב אדוניהו הכהן בירושלים. האדמו"ר צפוי לשוב למעונו בשכונת בורו פארק שבברוקלין עם צאת השבת. 

האדמו"ר חגג את יום הראשון של חנוכה באנטוורפן שבבלגיה, שם נאספו קהל מעריצים גדול מכל רחבי העיר, שבאו לחזות בהדלקה הראשונה של האדמו"ר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העסקן ר' חיים מאיר גרוס מאנטוורפן, מראשי קהילת ויז'ניץ, רצה לגרום הנאה לאדמו"ר ונתן לו להשתמש להדלקת הנר בשמש ששימש את דודו - האדמו"ר בעל הישועות משה זיע"א בשנת תשנ"ז.

בגמר עבודת ההדלקה הכניס האדמו"ר את השמש לחיקו לא לפני שהוא מבקש רשות מבעל השמש, באומרו כי זו "השמירה הכי נשגבה שיכולה להיות לי כעת בדרכים".

יש לציין שבין האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים לבין דודו הגדול היה קשר מיוחד; כאשר את התפילין לבנו, הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, הניח האדמו"ר בעל הישועות משה זיע"א בשנת תשנ"ד.

האדמו"ר ביקר במוסדות ויז'ניץ לבקשת הנהלת הקהילה, ובשיחה מיוחדת בהיכל ישיבת ויז'ניץ הכין האדמו"ר את הבחורים בדברים נשגבים לקראת ביקור בן דודו האדמו"ר מויז'ניץ בשלהי חודש שבט שבת פרשת משפטים בעיר.

האדמו"ר התבטא שכעת בביקורו בארץ ימסור דרישת לנשיא המוסדות האדמו"ר מויז'ניץ על כך שמוסדותיו הקודשים פורחים ומשגשגים - לתפארת בית ויז'ניץ המעטירה. 

כמו כן הדליק הרבי מירושלים את הנר השני בבית המדרש של האדמו"ר מהורדנקא במנצ'סטר שבאנגליה, בהשתתפות בני הקהילה. 

הרבי הסביר במקום מדוע הגיע בעיצומם של ימי החנוכה לביקור, הרבי הסביר שכל האחים שלו האדמו"רים מויז'ניץ היו צריכים לבוא לביקור חולים אצל האדמו"ר מהורדנקא שעבר ניתוח באחרונה והוא הגיע בשליחות כל האחים. 

ויזניץ ירושלים הדלקה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד