י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפו בתיעוד

רובשקין חגג שנה לשחרור עם פריד ושירה

שנה לשחרור, האסיר המשוחרר שלום מרדכי רובשקין חגג במסיבת הודיה המונית בברוקלין עם עמך בית ישראל | לאחר דרשות חיזוק ואמונה פצחו הקהל בריקודים סוערים לקול שירתם של אברהם פריד ומקהלת 'שירה'

רובשקין חגג שנה לשחרור עם פריד ושירה
מסיבת הודיה שנה לשחרור רובשקין צילום: באדיבות המצלם

משפחת רובשקין חגגה אתמול (ראשון) במסיבת הודיה המונית, שנה לנס הגדול של שחרור אביהם ר' שלום מרדכי רובשקין בזאת חנוכה תשע"ח.

כולנו זוכרים היכן היינו בו ברגע כששמענו את הידיעה המרעישה על שחרורו של שלום מרדכי רובשקין על ידי הנשיא דונלד טראמפ. זו היתה שמחה אדירה שסחפה את כל עם ישראל.

ביום השנה הראשון לשחרור, חגגו אמש אלפים בברוקלין. "הנס לא היה רק ​​נס אישי, זה היה תזכורת לכל עם ישראל על כוחה של אמונה ובטחון", כך אמר בנו של שלום מרדכי, געצל רובשקין באירוע. "מאז שחרורו, רבנים גדולים ומנהיגים יהודים ברחבי העולם מעודדים את אבי להקדיש את עצמו להפיץ את המסר של אמונה ובטחון, וזה מה שהוא עושה", הוסיף.

את האירוע שהתקיים באולמות נפרדים לגברים ולנשים, הנעימו גדול הזמר החסידי אברהם פריד ומקהלת 'שירה'.

לפני הריקודים נאמו מספר רבנים ודרשנים מוכרים בארה"ב שעמדו על גודל הנס שהגיע בזכות האמונה והביטחון. גם חתן הערב שלום מרדכי רובשקין עלה לנאום בפני ההמונים, כשהוא משחזר את אותם רגעי הישועה המפתיעה, ועל כך שלא התייאש מעולם.

ארגון שמירה Cwsp היה ממונה על שמירת הסדר באירוע הגדול, ובזמן הריקודים המתנדבים ווידאו שהקהל שעובר ללחוץ את ידו של שלום מרדכי, לא נמחץ תחת הדוחק, לרגע נדמה היה שר' שלום מרדכי, אדמו"ר שחסידיו עוברים לפניו לאחל 'גוט שאבעס'.

כזכור, בשנה שעברה בזאת חנוכה, בשעה 00:30 שעון ישראל, נודע דבר הנס הגדול, מערכת 'בחדרי חרדים' עבדה בקצב יוצא דופן, עד לפנות בוקר של אותו לילה, כדי להביא את הקולות הריקודים והשמחה העצומה של ההחלטה שקיבל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לקצר את מאסרו של ר' שלום מרדכי רובשקין, לאחר לחצים שהפעילו מחוקקים מכל רחבי הקשת הפוליטית, רפובליקנים ודמוקרטים.

שלום מרדכי רובשקין אב ל-10 ילדים, בן 57, חסיד חב"ד, ניהל את המשחטה הכשרה הגדולה בעולם, בעיירה פוסטוויל שבמדינת איווה בדרום אמריקה, עד שב-12 במאי 2008 פשטו מאות שוטרים בליווי מסוקים על המפעל שלו בחיפוש אחר עובדים זרים שלא כחוק.

בפשיטה הגדולה שסוקרה בכלי התקשורת כאחת הפשיטות הגדולות שידעה ארה"ב, נעצרו כארבע מאות עובדים שנחשדו כשוהים בשטח ארה"ב בניגוד לחוק. קרוב ל-300 עובדים הועמדו לדין על זיוף מסמכי הגירה. בספטמבר 2008 הוגש נגד רובשקין כתב אישום בגין העסקה ביודעין של שוהים בלתי חוקיים. האישומים בפרשה זו נזנחו, לאחר שרובשקין נידון ל-27 שנות מאסר על הונאה והלבנת הון. משפט נוסף, שעסק בהעסקת קטינים בניגוד לחוק הסתיים בזיכויו של רובשקין. האישומים נגד המפעל, שכבר עבר לבעלות חדשה, הסתיימו בהרשעתו במסגרת עסקת טיעון.

הפשיטה נעשתה לאחר עבודת חקירה מאומצת ויסודית במשך שמונה חודשים, אך לאחר הפשיטה התווספו עוד ועוד סעיפי אישום בעניין הלבנת הון והונאת בנקים, בסופו של דבר החליטה התביעה להתמקד בעבירות הללו ולא לסבך את המשפט בסעיפי האישום בדבר העסקתם של השב"חים שלא כחוק.

רובשקין הורשע בחודש נובמבר 2009 ב-86 סעיפי אישום על הונאות כספיות. ב-21 ביוני 2010 גזרה שופטת בית המשפט המחוזי באיווה, לינדה רייד, עונש כבד על רובשקין - של עשרים ושבע שנות מאסר. השופטת פרסמה את החלטתה רק יממה קודם הקראת פסק הדין, זאת בכדי למנוע את התגובה הקשה בהקראת פסק הדין בבית המשפט.

עורכי דינו של רובשקין הגישו בקשה למשפט חוזר וטענו כי השופטת היתה אמורה לפסול את עצמה מלדון בתיק מכיוון שהייתה מעורבת בחקירת הפרשה, השופטת התעלמה מהטענה. משפטנים בכירים בארצות הברית סברו אז כי יש ממש בטענות ובינואר 2011 הגישו פרקליטיו ערעור לבית המשפט לערעורים בארה"ב מחמת טענה זו, אך גם ערעור זה נדחה.

עורכי דינו של רובשקין לא התייאשו וב-30 בינואר 2014 הגישו ערעור חדש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק המבוסס על כך שהיו פגמים חמורים בהליך השיפוטי, ובעיקר, בשל העובדה שהשופטת רייד שחרצה את דינו, הייתה צריכה לפסול את עצמה מההרכב שדן בתיק, לאחר שהייתה שותפה במשרד עורכי דין שטיפל בתביעה נגדו.

יותר מ-100 אנשי ממשל, שכללו בתוכם פקידים במשרד המשפטים, תובעים, שופטים וחוקרים לשעבר, הביעו את דעתם על כך שהראיות נגד רובשקין אינן בפרופורציה.

יותר מ-30 חברי קונגרס מכהנים כתבו מכתבים למשרד המשפטים בארה"ב ודרשו לבדוק את המקרה לעומק, לטענתם, נפלו פגמים לאורך המשפט של רובשקין.

הציבור החרדי בארץ ובעולם כולו התלכד סביב משפטו של רובשקין, בערים רבות נערכו עצרות תמיכה ותפילות למענו של רובשקין וכן כסף רב נאסף לכיסוי הוצאות המשפט.

לפני כמה שנים הוגשה בקשה לנשיא ברק אובמה באתר הבית הלבן "We the People" לחנון את רובשקין, בקשה שהגיעה אז ללמעלה מ-52 אלף חתימות, אך אובמה דחה אותה על הסף.

בהישמע הבשורה של השחרור, חסידי חב"ד, גברים, נערים וילדים רקדו עם דגלי משיח בבניין 770 שבארה"ב כשבפיהם מתנגן השיר "דידן נצח".

רעייתו, לאה רובשקין, גילתה בראיון שהעניקה שבועות קודם לכן לאחד המגזינים החרדים כי "במכונית שלנו נמצאים בקביעות פריטי הלבוש של בעלי - כובע, חולצה לבנה וחליפה ארוכה. אני תמיד מוכנה ומזומנה לקבל את השיחה שהוא משתחרר הרגע! אנחנו בכוננות גבוהה ומאמינים שזה יכול לקרות בכל רגע!".

רובשקין הגיע מיד לאחר השחרור לביתו במונסי שם חיכו לו אלפים, משם יצא לאהל ציונו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל לבשר את הבשורה הטובה.

לאחר מכן יצא להיפגש עם אביו הישיש ר' אהרן רובשקין בן ה-90 בשכונת בורו פארק. ולמחרת יום חמישי, הא הגיע בשעות הבוקר המוקדמות למרכז 770 בקראון הייטס לברך ברכת "הגומל" בעלייה לתורה.

מאז השחרור הוא כמעט ולא ראה מנוח, הוא סובב בכל בתי האדמו"רים והרבנים בכל העולם כולו לקבל את ברכתם ולהודות להם על תמיכתם בו ובמשפחתו לאורך שנות המשפט והמאסר. כן הגיע רובשקין לישראל, נשא דברי חיזוק בכמה ערים, ביקר בבתי אדמו"רים ורבנים מכל העדות והחוגים, וכן נשא תפילה בכותל המערבי ובקבר הרשב"י במירון.

שלום מרדכי רובשקין מסיבת הודיה אברהם פריד מקהלת שירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד