י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסתיימה החקירה

חשדות חמורים נגד הרב מהרבנות הראשית

משטרת ישראל סיימה את החקירה נגד מנהל מחלקת הייבוא ברבנות הראשית לישראל החשוד בקבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים וכן סחיטה | אחד היבואנים גילה בחקירה: "נאלצנו לשלם לו, לא הייתה לנו ברירה"

חשדות חמורים נגד הרב מהרבנות הראשית
שטרות כסף. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

הסתיימה החקירה במשטרה נגד הרב יצחק כהן ארזי, מנהל מחלקת כשרות יבוא ברבנות ונוספים, בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה ועוד. 

משטרת ישראל סיימה חקירה בעניינו של הרב יצחק כהן ארזי, מנהל מחלקת כשרות יבוא ברבנות הראשית ואחרים בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות והשחיתות. במסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות הרב יצחק כהן ארזי.

החקירה שהתנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עסקה במספר אירועים שונים בהם פעל על פי החשד מנהל מחלקת הכשרות בניגוד לחוק ולכאורה ביצע עבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות על פי פקודת מס הכנסה, סחיטה באיומים, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון, קבלת שוחד, הפרת אמונים בצוותא תוך פעולה בניגוד עניינים.

מדובר בחקירה שהפכה לגלויה במהלך חודש אוגוסט 2018, שם הודו יבואני בשר כי שיחדו במשך שנים גורמים ברבנות הראשית, ובהם את האחראי על הייבוא ברבנות הראשית.

על פי הפרסום של רועי ינובסקי ב'כאן 11', אחד היבואנים אמר בחקירה "נאלצנו לשלם לו, לא הייתה לנו ברירה". הם הוסיפו כי ידעו שמי שיפסיק לשלם, עסקיו ייפגעו והוא יתקשה להמשיך לייבא מוצרים לארץ. ארזי הוא הסמכות היחידה בארץ שיכולה לאשר כשרויות לייבוא מחו"ל, הן של מזון והן של אלכוהול. מדובר בייבואנים בולטים שחלקם מעסיקים מאות עובדים.

מאחר והחקירה נפתחה לאחר אישור חוק ההמלצות, תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה - מבלי שהמשטרה ממליצה האם להעמיד את החשודים לדין.

עו"ד גיל פרידמן, פרקליטו של הרב ארזי אמר ל'בחדרי חרדים' כי "מרשי מכחיש את העבירות המיוחסות לו. אנו מקווים ומאמינים שהפרקליטות תמצא לנכון לסגור את התיק".

קבלת שוחד להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד